site.btaРомските ученици в начален курс трябва да имат възможност за повтаряне на класове, смята училищният директор Митко Митев от Сливен
![Ромските ученици в начален курс трябва да имат възможност за повтаряне на класове, смята училищният директор Митко Митев от Сливен](/upload/25504/%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%BE+%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%B2%2C%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BD%D0%B0+%D1%88%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE+%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5.jpg?l=1000)
![Ромските ученици в начален курс трябва да имат възможност за повтаряне на класове, смята училищният директор Митко Митев от Сливен](/upload/25504/%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%BE+%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%B2%2C%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BD%D0%B0+%D1%88%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE+%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5.jpg?l=1000&original=)
Ромските ученици в начален курс трябва да имат възможност за повтаряне на класове, докато се ограмотят напълно. Това смята Митко Митев, директор на Шесто основно училище „Братя Миладинови“ в Сливен, в което учат над 1300 деца от местния ромския квартал „Надежда“.
Директорът на училището участва в дискусията "Български гласове за Европа: подкрепа за уязвимите и ромите", организирана от Българската телеграфна агенция (БТА) в Сливен. Сред разискваните теми са политиките на ЕС и България по отношение на образованието, здравеопазването и социалното включване на уязвими групи и маргинализирани общности.
Според Митев сегашната нормативна база, която е с невъзможност за повтаряне на класове, ощетява сериозно децата с образователни затруднения. Пропуските от началния курс вече не могат да бъдат наваксани в пети или следващите класове. Много често децата преминават и продължават неграмотни, посочи училищният директор. По думите му практиката за санкциониране при пет неизвинени отсъствия на ученика, чрез спиране на помощите на родителите е неработеща. Работата по механизма за отпадналите от образователната система ученици е необходимо да се прецизира, каза той.
Директорът допълни, че основополагащо при педагогическата работа с ромските деца е тя да започва от най-ранна възраст – още от подготвителните групи в детските градини. Първата стъпка е изграждането на хигиенни навици, втората е наваксването с изостаналото усвояване на българския език. „Не бива да заравяме главите си в пясъка относно проблемите“, каза още Митев.
В Шесто основно училище „Братя Миладинови“ в Сливен работят и трима медиатори, които са жители на кв. „Надежда“ и така могат да осъществяват ефективна връзка между педагозите и родителската общност, допълни той. „Децата са добри и това е константа величина. Не бива никога да ги квалифицираме и да слагаме етикети“, подчерта директорът на училището.
Дискусията в Сливен се организира в рамките на Конференцията за бъдещето на Европа, на която БТА партнира с инициативата ѝ „Български гласове за Европа“ с подкрепата на Европейския парламент. Събитието в Пресклуба на БТА в Сливен е осмото поред в страната по различни ключови теми. То се провежда в хибриден формат, като може да се проследи:
- във фейсбук страницата на БТА: https://www.facebook.com/events/994045627867595
- в YouTube: https://youtu.be/2XDpyhiLjvg
/РЗ/
news.modal.header
news.modal.text