site.btaНовият брой на списание ЛИК "55 години нашата Албена в нас" бе представен днес в едноименния курортен комплекс
Новият брой на списание ЛИК, който е посветен на ваканционно селище "Албена", бе представен днес в хотел "Амелия" в курортния комплекс.
Генералният директор на Българска телеграфна агенция (БТА) Кирил Вълчев каза пред присъстващите, че броят на списанието е посветен на "Албена" като един от най-ярките примери за архитектурата като изкуство и за културата на почивката в България. "Албена" е пример за принос в модерната европейска архитектура, но и принос в европейската „цивилизация на отдиха”, каза Вълчев. В тематична хронология изданието през юли проследява какви новини за курорта "Албена" присъстват в архивните бюлетини и емисиите на БТА. Публикации за него се откриват още в средата на 60-те години на миналия век, когато идеята за подобно туристическо място за първи път започва да се обсъжда. Изграждането на комплекса, откриването му на 24 август 1969 г. и развитието му през годините са теми, които са отразявани от журналистите на БТА и акценти от тях присъстват на страниците на списанието, допълни Вълчев.
Той резюмира и съдържанието на този брой на списанието като посочи, че в него е публикувана и първата кореспонденция на БТА за новооткритата "Албена" от 24 август 1969 г., която е озаглавена "Нов бисер на Добруджанското Черноморие".
На събитието присъства и търговският директор на акционерно дружество "Албена" Маргита Тодорова, която посочи, че 55 години в курорта посрещат гости. "За нас са точно такива гости, на които се стараем да предложим най-доброто. Смея да твърдя, че през тези години сме се утвърдили с възможностите, които предлагаме, с прекрасния ни продукт и всички наши настоящи и бъдещи гости го оценяват“, каза още Тодорова.
Главният редактор на списание ЛИК доцент Георги Лозанов прибави, че курортът "Албена" е пример за едно място за отдих и забавление, което успява да изгради своята репутация преди 1989 година и да я запази и след това. Според него това се дължи на архитектурата, която успява и в свободния свят да запази и да доразвие своите качества, независимо че е била направена в света на контрола.
„Това означава, че във всяко време има стойности, на които идеологическата конюнктура не може да попречи. Свободния свят, със своята комерсиализация, не успя да нанесе вреди на „Албена“, както стана с много други места по българското Черноморие. Даже интересът на хората в една свободна икономика успя да даде нов тласък на курорта. В този смисъл „Албена“ е пример за това какъв трябва да е моделът на организация и на менажиране на българските курорти“, каза доц. Лозанов.
От този месец изданието на БТА има нов облик. Той е в резултат на проведен конкурс за ново графично оформление, в който участваха студенти от три специалности от Националната художествена академия – „Рекламен дизайн“, „Книга, илюстрация и печатна графика“ и „Плакат и визуална комуникация“.
/РН/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text