site.btaОтпускане на заем от 500 хиляди лева и състоянието на "Градски транспорт" ЕООД - Добрич обсъдиха общински съветници и кметският екип
На извънредното заседание на постоянната комисия „Транспорт и безопасност на движението“ днес бе обсъдено финансовото състояние на общинското предприятие „Градски транспорт“, както и необходимостта от отпускане на допълнителна помощ в размер на 500 хиляди лева за дружеството.
Заместник-кметът с ресор „Стратегическо развитие и икономика“ Павел Павлов каза, че състоянието на предприятието не е добро, но правят всичко възможно да се излезе от това положение. Той призова Общинския съвет към толерантност и време за новото ръководство на дружеството, което встъпи в длъжност преди около месец и все още се запознава със състоянието на „Градски транспорт“.
„Основната ни цел към момента е да стабилизираме дружеството, засега имаме успехи в това начинание“, обясни управителят на „Градски транспорт“ Георги Минков. Той допълни, че планира промени в транспортната схема, според неговите възгледи, но това предстои да бъде подложено на обществено обсъждане.
Председателят на Общински съвет – Добрич Красимир Николов каза, че трябва да се стремят към придобиване на нови автобуси. „Ако се налага, дори и втора ръка автобуси, но не да взимаме такива под наем, защото това е едно голямо перо в разходите към момента“, каза още той. Павел Павлов каза, че има избран доставчик за нови девет електрически автобуса за Добрич. Той допълни, че е проведена обществена поръчка, има избран доставчик и предстои подписването на договора, след което срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни.
На редовното заседание на Общинския съвет утре предстои да бъде разгледана точката за отпускане на заем в размер на 500 хиляди лева на дружеството за покриване на текущи разходи.
В докладната записка е посочено, че към настоящия момент „Градски транспорт“ ЕООД има поети договорни отношения относно договор за лизинг на 20 броя автобуси „Карсан“, също така и непогасени задължения за неизплатени горива от порядъка на 403 хил. лв., като просрочени са 280 хил. лв. Затрудненото финансово положение на дружеството е продиктувано и от изпълнително дело от Националната агенция по приходите от месец март 2024 година – отнасящо се за неплатени задължения към ДОО, неплатено ДДС и други данъци на стойност 513 хил. лв. ведно със законната лихва. Към текущия момент за месец юни следва изплащане на трудови възнаграждения на работниците и служителите в размер на 248 хил. лв. за месец юни, включващи работни заплати и осигуровки. Към 30.06.2024 г. финансовия резултат на дружеството е загуба в размер на 1 307 хил. лв.
Посочено е още, средствата са необходими за нормалното протичане на работния процес и запазване на поетите ангажименти на дружеството, покриване на присъщите разходи и влизане в нормален работен режим, дружеството спешно се нуждае от финансовата подкрепа на Община град Добрич. Средствата биха покрили стари задължения и подпомогнали нормалното функциониране на дружеството.
/ВД/
news.modal.header
news.modal.text