site.btaДигитализацията, новите умения и управлението на отпадъците ще струват на бизнеса поне 1,7 млрд. лева, прогнозират от Сдружението за модерна търговия

Дигитализацията, новите умения и управлението на отпадъците ще струват на бизнеса поне 1,7 млрд. лева, прогнозират от Сдружението за модерна търговия
Дигитализацията, новите умения и управлението на отпадъците ще струват на бизнеса поне 1,7 млрд. лева, прогнозират от Сдружението за модерна търговия
Снимка: Кореспондент на БТА в Бургас Станимир Димитров

В следващите няколко години членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) ще инвестират допълнително 1,7 млрд. лева в обектите си в България. Това прогнозира пред журналисти в Бургас Николай Вълканов, изпълнителен директор на организацията. Според него тези средства ще бъдат разпределени в три основни направления – дигитализация на процесите в предприятията, управление на отпадъците и развитие на нови умения сред служителите. 

Важна в момента за бизнеса е темата с приемането на единната европейска валута от страната ни, каза още той. По думите му всяка една компания, която оперира в България, със сигурност ще отдели ресурси за оптимизиране на процесите си - софтуерни и технически. "За съжаление в момента наблюдаваме политическа нестабилност. Дори и да изпълним инфлационния критерий, който е задължителен, нещата ще се случат много трудно. Законът за еврото трябва да бъде приет незабавно, защото без него бизнесът няма как да довърши адаптацията на процесите, които споменахме", добави още Вълканов. 

От Сдружението за модерна търговия (СМТ), обединяващо водещите търговци на дребно в България, отново изразиха притеснение относно предложението за фиксирана търговска надценка от 15 на сто за хляба, която влиза в сила от 1 юли тази година. Николай Вълканов каза, че са водени разговори с представители на Министерството на икономиката и финансовото ведомство. Въпреки краткия срок за реакция, от СМТ очакват текстовете да бъдат прегласувани и отменени. 

“Не съм краен оптимист, но считам, че това трябва да се случи. Тепърва ще видим какви ще бъдат ефектите от тази надценка след 1 юли. Хипотезите са много. Пазарът на хляб е силно сегментиран. Над две трети от продажбите се случват в малки и специализирани магазини. Малък е делът на продажби в големите магазини", посочи Николай Вълканов. 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:56 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация