site.btaС един час се увеличава забраната за преминаване на тежкотоварни камиони през прохода Петрохан от утре

С един час се увеличава забраната за преминаване на тежкотоварни камиони през прохода Петрохан от утре
С един час се увеличава забраната за преминаване на тежкотоварни камиони през прохода Петрохан от утре
При завоите тировете навлизат в насрещното платно и създават опасност за леките автомобили, твърдят протестиращите. Снимка: Кореспондент на БТА в Монтана Цветомир Цветков

Със заповед на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) от утре 25 юли се увеличава с един час забраната за преминаване на тежкотоварни камиони в делнични дни през прохода Петрохан в Стара планина по направлението Монтана – София, съобщиха от АПИ.

Автомобилите с тегло над 3,5 тона няма да могат да преминават през Петрохан от понеделник до петък в периода между 5:00 ч. и 9:00 ч. и от 16:00 ч. до 19:00 часа, както и в събота и в неделя. Промяната във временната организация на движението се налага с цел облекчаване на пътуването на хората от Северозападна България, които интензивно използват пътя през прохода сутрин и вечер да пътуват за работа към столицата и обратно.

Увеличаването на часовете, в които не се допуска преминаване на тежкотоварни превозни средства, се прави вследствие на извършения задълбочен анализ на трафика от началото на въвеждането на временната организация. До момента той показва, че само 20% от тежкотоварния трафик, използващ обходните маршрути, преминава през прохода Петрохан, както и че няма тежки пътнотранспортни произшествия, посочват от АПИ. От агенцията припомнят, че пътят през Петрохан е един от възможните, а не основен обходен маршрут за камионите и той е разрешен за тях само в посока Монтана – София, а не обратно.

От АПИ припомнят, че временната организация на движението през прохода Петрохан беше въведена заради затварянето на пътя Мездра – Лютидол и изграждане на пътен възел „Новачене“, който е част от модернизацията на първокласния път Мездра - Ботевград. След затварянето за камионите с тегло над 3,5 тона основните обходни трасета са: път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно, път II-15 Враца - Борован - II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно.

За леките автомобили с тегло под 3,5 тона обходни трасета са: - само в посока Монтана по автомагистрала „Хемус“ - път I-3 Ябланица - Златна Панега - път III-3082 Златна Панега - Роман - път III-103 Роман - Мездра - п. в. „Моравица“ - път I-1 п. в. Моравица - Враца – Монтана; само в посока София – по път II-81 през прохода „Петрохан“ до 15.10.2024 година.

При изпълнението на строителните работи на участъка Лютидол - п. в. „Новачене“ движението ще може да се осъществява по път III-161 Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел „Новачене“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.

Заради допускането на тежкотоварни камиони през Петрохан на шосето по пътя към прохода край Берковица и в близкото село Бързия до сега имаше шест протеста. Първият от тях беше на 14 юни, като протестиращите блокираха движението за половин час. При следващите протести полицията отклоняваше трафика още преди навлизане в Петрохан от към страната на София и също от към страната на Монтана. Така пътят през село Бързия беше свободен за протестиращите и те нямаше как да го блокират, защото нямаше автомобили по него.

Протестиращите многократно заявиха, че пътят пред Петрохан не е проектиран за преминаване на тирове, той е тесен с голяма денивелация и много завои, при които тежките камиони неизбежно навлизат в платното за насрещно движение и създават опасност за леките автомобили. Те твърдят, че за месец преминаване на камиони с тегло 30-40 тона през Петрохан, шосето в прохода вече се напукало и е на вълни. Пукнатини са се появили и по къщи в село Бързия, намиращи се близо до пътя.

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова се срещна с недоволните при един от протестите на 25 юни и заяви, че пускането на тежкотоварни камиони през Петрохан се налага заради затварянето на участък от пътя София - Враца при село Лютидол в община Мездра за ремонт и изграждане на скоростен път там. Тя помоли за разбиране и търпение, защото по думите ѝ изграждането на този път ще даде тласък на икономиката на цяла Северозападна България. Коритарова посочи, че преминаването на тирове през Петрохан е забранено в почивните дни и в пиковите часове в делничните дни. 

До днес позициите на протестиращите и на МРРБ остават противоположни и заради това протестите продължават. 

Становища срещу преминаването на тирове през Петрохан са изказали Общинският съвет в Берковица и Областната управа в Монтана при бившия областен управител Ивайло Антонов, а в подкрепа на това решение се обявяват от Камарата на превозвачите в България. 

/МК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:01 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация