site.btaБлизо три пъти по-малко са пътните инциденти в Кресненското дефиле, а движението в участъка е по-спокойно, според експертът Иван Петков

Близо три пъти по-малко са пътните инциденти в Кресненското дефиле, а движението в участъка е по-спокойно, според експертът Иван Петков
Близо три пъти по-малко са пътните инциденти в Кресненското дефиле, а движението в участъка е по-спокойно, според експертът Иван Петков
снимка: Десислава Велкова/БТА, архив

Три пъти по-малко са инцидентите в Кресненското дефиле през последната година в сравнение с предходните дванадесет месеца. Това каза в интервю за БТА експертът инж. Иван Петков от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. От юли 2022 г., когато бяха поставени разделителните колчета по целия пътен участък на Кресненското дефиле, до 7 юли т.г. са регистрирани 16 пътнотранспортни произшествия. За същия период 2021/2022 г. регистрирани произшествия на пътя са 47. 

Разделителните колчета, поставени в Кресненското дефиле, са допринесли и за намаляване на броя на ранените. За периода от юли 2021 г. до началото на същия месец през т.г. пострадалите при пътни инциденти в този участък са 28, а загиналите са петима. Година по-късно в катастрофи в Кресненското дефиле са пострадали двама души, няма загинали. 

През тази година сме правили немалко проверки на място, при които винаги се установява едно и също – имаме успокоение на движението от гледна точка на това, че скоростта става по-хомогенна, посочи инж. Петков. По думите му първоначалното неприемане на тази мярка от някои шофьори е нормализирано в рамките на месец след поставяне на разделителните колчета. Най-важното от всичко това е, че хората преминават по-спокойно през участъка, а водачите реагират позитивно на това визуално ограничение и спират да правят нерегламентирано изпреварване, каза още държавният експерт. 

Кресненското дефиле е много натоварен участък, това е маршрут към Гърция, т.е. туристическа дестинация, но има и друга причина за неговата натовареност, посочи инж. Петков. „Практически имаме магистрала от двете му страни, което означава, че има един постоянен трафик, било то и на не силно натоварена магистрала - автомагистрала „Струма“. В следващия  момент се канализира цялото движение в една лента с много по-малка скорост и се получава едно натрупване, т.е. участъкът е натоварен, защото просто е такъв, какъвто е – една тясна отсечка, за щастие, не много дълга, 18 километра, но в тези 18 километра има достатъчно възможност да се натрупа цялото движение, което преди това се е движило почти два пъти по-бързо“, посочи инж. Иван Петков. 

Поставянето на разделителни колчета е компромисно решение, което се прави с оглед на това, че в конкретния участък не е позволено или не е започнато/завършено строителство, каза още експертът. По думите му в страната има и други участъци, при които разделителни колчета биха били вариант за намаляване на пътните инциденти. „Трябва да се разбере от обществото, че разделителните колчета са вариант там, където не може да се раздели физически пътя и да се направи щадяща среда. Първо трябва да се приложи физическо разделяне, а само там, където не може или ако е за временна мярка до изпълнение на физическо разделяне на пътя, можем да ползваме колчетата“, поясни инж. Петков. 

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:52 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация