site.btaОБНОВЕНА България трябва да представя туристически маршрути, за да привлича платежоспособни туристи, заяви генералният директор на БТА Кирил Вълчев

България трябва да представя туристически маршрути, за да привлича платежоспособни туристи, заяви генералният директор на БТА Кирил Вълчев
България трябва да представя туристически маршрути, за да привлича платежоспособни туристи, заяви генералният директор на БТА Кирил Вълчев
Снимка: Кореспондент на БТА в Петрич Деница Кючукова

България трябва да представя не туристически дестинации, а маршрути, за да привлича много по-качествени туристи, с много по-голяма платежоспособност, заяви генералният директор на БТА Кирил Вълчев. Той участва в Десетата работна среща между туристическия бизнес и местната власт, която се провежда в Сандански.

Кирил Вълчев заяви, че БТА е партньор на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти по силата на договор от 2021 година.

"Бих искал да използвам възможността да бъда тук с вас, за да предложа да изпълним с още по-голямо съдържание това партньорство, а именно да помислим за системно представяне на новините за туристически маршрути от различни дестинации в България и на Балканите, както и различни теми, които могат да изпълват със съдържание едно по-продължително прекарване в една дестинация в България", каза Вълчев. 

"Ако България иска да привлече туристи с по-голям интерес, с по-голяма платежоспособност, те самите да се превръщат в реклама на България като я популяризират "от уста на уста", ние имаме на документално ниво желание за това. Непрекъснато се говори за културен туризъм, за целогодишен туризъм. Целта на БТА е да популяризира възможностите в България и аз отправям към вас предложение заедно да помислим с вашата асоциация, заедно с местните власти как можем да предоставяме туристически маршрути не само в нашата страна, но и в съседни държави", каза Кирил Вълчев и сподели, че подобен вид реклама е много по-лесен, много по-интересен и значително по-ефективен метод за привличане на туристи. Генералният директор на БТА подчерта колко важно е да се включи и историята като елемент, който е специфичен за различните туристически дестинации.

"В България можем да предложим много интересни и различни туристически маршрути", категоричен е Кирил Вълчев. Той подчерта, че БТА може да е много полезна, ако се разшири взаимното сътрудничество в областта на туризма. Той  посочи безспорните предимства на медията, които могат да помогнат за популяризирането на маршрути и дестинации. "БТА е използвана от всички медии. Това е единствената медия, която има постоянна емисия на английски език", каза Кирил Вълчев и добави, че този факт е изключителна възможност за привличане на туристи от чужбина. 

Генералният директор на БТА посочи, че медията работи с конкретни имена, когато става дума за информация и това, че медията поддържа най-голямата регионална мрежа в България разширява възможностите за  взаимодействие. 

"Когато вие ни давате информация за новини за туристически маршрути, ние можем да ги отразим много бързо, лесно и за България и за чужбина, включително и на английски език", каза още Кирил Вълчев и поясни, че БТА се опитва да възстанови кореспондентската си мрежа в чужбина.

"БТА стана седалище и генерален секретар на Асоциацията на новинарските агенции. Ние поддържаме интернет страницата на тази асоциация, което предоставя възможности за разговори, за популяризиране на различни събития, които да станат повод да дойде турист в България", смята Вълчев. Според него работещите в сферата на туризма трябва да преодолеят тази ревност собствениците на хотели да се стремят да спечелят определени туристи. "Много повече ще спечелим като дестинация "Балкани". Много повече печелим като дестинация "България", отколкото като се опитваме да продадем само дестинация Сандански, например", каза генералният директор на БТА. 

"Имаме мрежа по договор с национални агенции на 48 държави. Съгласно тези договори си помагаме взаимно. Това също е възможност да се наблегне на интересни ежедневни послания, които са съобразени със съответните туристически пазари", съобщи още той и поясни, че това означава възможност за задълбочено представяне на възможностите за туризъм, стига да има информация за това, което да се разкаже. 

Кирил Вълчев напомни, че БТА възстановява издаването на списание ЛИК - списание за литература, изкуство и култура. Чрез него той вижда поредната възможност за популяризиране на различни теми, свързани с туризма в България. 

"Помогнете на БТА заедно да популяризираме туристически маршрути, а не само крайни дестинации. Да ги популяризираме заедно с партньори от целия Балкански полуостров. Нека да се опитваме да показваме непрестанно опита, на който сме стъпили", призова генералният директор на БТА Кирил Вълчев.

Десетата работна среща между туристическия бизнес и местната власт, която се провежда в Сандански ще продължи до 15 ноември. 

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:36 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация