site.btaУспехът не води до щастие, те се развиват в различни плоскости, смята проф. Евгени Станимиров

Успехът не води до щастие, те се развиват в различни плоскости, смята проф. Евгени Станимиров
Успехът не води до щастие, те се развиват в различни плоскости, смята проф. Евгени Станимиров
Проф. Евгени Станимиров (в средата), Иво Илиев и Елица Виденова. Снимка: кореспондент на БТА във Варна Валентина Добринчева

Успехът и щастието се развиват в коренно различни плоскости. Има много хора, които смятат, че успехът води до щастие, но аз категорично не споделям това схващане. Когато някой направи първия си милион и очаква да бъде щастлив, разбира, че съседът му има два милиона, започва да го догонва и вече не е щастлив. От друга страна кучето, което не разбира от маркетинг или ядрена физика и не е постигнало нищо в живота си, е най-щастливото същество, когато стопанинът му се върне у дома. Това следва да ни подскаже, че някъде се къса връзката между успеха и щастието. Тези мисли сподели ректорът на Икономическия университет във Варна проф. Евгени Станимиров при представянето на новата си книга „Бизнес в бързата лента“ в града. 

Той подчерта, че от позицията на утре, днешният успех е вчерашен и ако ние не работим постоянно на практика ще лежим на стари лаври, а в този динамичен свят това няма да ни бъде простено. Рано или късно ще се намери ситуация или човек, който ще ни шамароса. Според Станимиров да бъдем в бързата лента изисква постоянство. Няма значение как се чувстваме днес, дали сме изморени, на гребена на вълната, оклюмали или нещо ни се е случило. Ако ние всеки ден бутаме тази каруца на ангажиментите, значи ще успеем. Ако се осъзнаем, ще спрем автоматично да хленчим, да се оплакваме, да обвиняваме, да отричаме. Богатството е някакво естествено следствие на тези неща, допълни той.

По думите му новата книга прави опит да отговори на важния въпрос „Защо съм там, където съм?“ и от всички думи в изречението на първо място е „съм“, защото ние правим всичко възможно да го изявим, но не като егоцентризъм. Професорът смята, че трябва да имаме его и то е много полезно, но до определено ниво. Когато усетим, че започва да излиза от здравословната рамка, е добре да го затиснем, защото то ще ни пречи. Ако няма его обаче няма развитие, амбиция, желание да вървим напред. На второ място по важност за него е въпросът „Защо?“. Всички останали въпроси като „Какво?“, „Къде? и „Как?“ имат роля, но „Защо?“ ни дава отговор в дълбочина, дава ни възможност да се гмурнем и да се опитаме да разберем кои са първопричините, каза Станимиров.  

Според него има бизнеси, които са в бързата лента непрекъснато, но това той счита за нездравословно, защото спринтът е на дълги разстояния и няма как компания или човек да издържи. „Очевидно или трябва свежа кръв, или да се прави иновация, или да се вкарва изкуствен интелект, който да разтовари определени процеси, или трябва интелигентно да управляваме като леко отнемем газта и отдъхнем преди отново да дадем газ в подходящи условия“, препоръча Станимиров. Той подчерта, че реновирането и иновирането са коренно различни действия и трябва да се има предвид, че повечето хора правят подобрения и адаптации, а иновации - единици в света. Най-успешни за него са тези хора, които могат да издържат по три до пет „спринта“ на ден с почивки между тях. Ако го правим достатъчно дълъг период от време, резултатите няма да закъснеят, но трябва да внимаваме да не изпаднем в самодоволство, което ще ни доведе на крачка от прецакването, предупреди авторът. Той самият призна за себе си, че работният му ден започва в пет часа и така си осигурява преднина от два-три часа пред другите. Посъветва тези, които по принцип стартират в осем, да опитат да го правят десет минути по-рано, защото един процент подобрение на представянето ни на ден носи близо 38 пъти подобрение в резултата на годишна база. 

Евгени Станимиров призна, че гледа на себе си не като на експерт, а като на експериментатор, който обича да тества своите идеи върху аудиторията и всичко в изданието е минало такава проверка. Книгата е за дизайна на начина на мислене. Когато ние го оформим, той безпощадно определя живота ни, добави той.

В представянето на книгата участва специалистът по маркетинг Иво Илиев. Двамата с автора предложиха предизвикателства към публиката в залата. Въпросите им бяха каква е цената да бъдем в бързата лента и какво продава магазинът за цветя и те породиха интересни дискусии. 

Книгата „Бизнес в бързата лента“ вече бе представена в София и Русе. Това е третото издание на проф. Евгени Станимиров в рамките на последните три години. Ректорът на Икономическия университет във Варна има 25-годишен опит като бизнес консултант и десетки успешно приключени проекти. Като маркетингов експерт е участвал в над 45 проекта, финансирани от ЕС и Световната банка. Той е един от тримата инициатори и създатели на първата в Европа Дълбоко технологична иновационна долина. Носител е на Награда „Варна“ (2023 г.) в областта на обществените науки. Зам.-председател е на УС на Съюза на икономистите в България, главен секретар на Съвета на ректорите на висшите училища в България и член на УС на Асоциацията по социална устойчивост. Автор е на книгите „Многомерна стратегия за вашия бизнес“, „Белите петна в бизнеса“ и „Бизнес в бързата лента“ на издателство „Изток-Запад“.

 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:04 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация