site.btaКатегорията труд на учителите не се определя от Министерството на образованието и науката, поясни министър Цоков в Габрово

Категорията труд на учителите не се определя от Министерството на образованието и науката, поясни министър Цоков в Габрово
Категорията труд на учителите не се определя от Министерството на образованието и науката, поясни министър Цоков в Габрово
Министър Галин Цоков в Габрово Снимка: Кореспондент на БТА в Габрово Радослав Първанов

„Дали учителите да бъдат втора категория на труд, не е проблем, който може да се реши от Министерството на образованието и науката, с този проблем се занимава Министерството на труда и социалната политика. Така, че синдикалните искания, които се отправят, трябва да се насочат към съответните държавни институции, които могат да решат този проблем“, заяви в Габрово Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Проф. Цоков допълни, че като работодател на учителите и като човек, който квалифицира учителите смята, че нямат значение годините на учителите, а има значение вдъхновението, дейността им, опитът, уменията и знанието. Според него учителите могат да работят дотогава, докогато  се чувстват полезни за децата и учениците. 

„В момента има около 2000 учители, които са пенсионирани и работят по-вдъхновяващо, може би, от някои млади учители“, допълни Цоков. 

Според него, по повод техническия проблем, свързан с тест за девети клас, се уточнява обстоятелството, че това е тест, който е трябвало да оцени уменията по природни науки на децата в девети клас.

„Това беше важно, защото МОН трябва да има определен материал от данни, които да се анализират, за да се види какво е умението на децата, а втората важна цел е за това, че през пролетта на следващата година предстои следващото изследване „Пиза“. Това, което заложихме като цели в оценката на уменията на учениците, е свързано с промяната на самите задачи. Те бяха с практическа насоченост, голяма част от тях са по модели на задачи „Пиза“, така че да бъдат хем интересни, хем да не се притесняват“, посочи още министър Цоков. 

„Извинявам се на учениците и учителите, както и на родителите за техническите проблеми, но без такава крачка напред, без използване на оценяването в електронна среда, ние няма как да вървим напред“, уточни още проф. Галин Цоков. 

По-рано днес министърът на образованието откри форум на тема „Секторен подход в професионалното образование и обучение: същност на реформите за развитие на уменията“ в Габрово. Събитието е в Националния музей на образованието. 

Министърът посети изложение на професиите в Габрово на площад „Възраждане“ и ще наблюдава открит урок на ученици от Националната Априловска гимназия на тема „Просветно дело през Възраждането“. 

 

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:47 на 28.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация