site.btaПрез август започва ремонтът на подлеза на Централната гара в Пловдив
BOBSTH 14:15:00 11-07-2013
NZ1414BO.019
Пловдив - Централна ж.п.-гара - концесия
През август започва ремонтът на
подлеза на Централната гара
в Пловдив
Пловдив, 11 юли /Ирина Шопова, БТА/
След 8 август започва реконструкцията на частта от подлеза на
Централната гара в Пловдив, която попада в договора с
фирмата-концесионер "ЖП гара Пловдив" ООД. Това съобщи на
пресконференция в пресклуба на БТА в Пловдив прокуристът й
Димитър Столарски. По думите му ще бъдат изградени нова
електрическа и ВиК-инсталация, отводнителни помпи, ескалатори,
асансьори и рампи за инвалиди. Всички сгради около гарата ще
бъдат съборени, като на тяхно място ще се построят автогара,
хотел и многофункционална сграда. Автогарата ще бъде за
международни линии, така че когато някой слезе на гарата, да
може веднага да замине за чужбина, обясни Столарски. По думите
му многофункционалната сграда ще има търговска и офис-част, но
няма да е МОЛ. Предвижда се и пълна реконструкция на централната
сграда на гарата, но в края на концесията. Бившата Транспортна
болница вече е съборена и на нейно място ще се построи временен
паркинг. Столарски не се ангажира с дати кога ще започне новото
строителство. Трябва да се изчисти теренът, да се направи
геодезическо заснемане и най-важното, община Пловдив да ни
представи проекта си за пробива под Централна гара, за да се
съобразим с него, уточни прокуристът. Срокът за осъществяването
на инвестиционната програма за изграждането на обектите от "ЖП
гара Пловдив" ООД е четири години, а стойността й е минимум 13,5
милиона лева. Концесионни такси за 35 години са в общ размер на
60 милиона лева, каза Столарски.
Юристът на фирмата-концесионер Лидия Целова посочи, че
събарянето на сгради около гарата е напълно законно. Тя отхвърли
обвиненията на депутата от "Коалиция за България" Петър
Мутафчиев, че разрушаването на бившата Транспортна болница било
направено в нарушение на договора. Ние сме длъжни да съборим
тези сгради, за да спазим сроковете за строителство, и това е
станало след опис на комисия, включваща, представители на НКЖИ,
БДЖ, концесионера и министерството на транспорта, обясни Целова.
По думите й сградите са отписани от активите на НКЖИ, а
новопостроените ще бъдат държавна собственост, както гласи
Законът за концесиите. При какви условия може да се прекрати
договорът, е строго регламентирано и в никакъв случай по
инициатива на група хора и поради други обстоятелства това не
може да се случи, каза още юристът.
/НЗ/
news.modal.header
news.modal.text