site.btaПовече от 9000 души са се възползвали от възможността за признаване на неформално придобити умения по проект на МОН

BOBSTH 12:07:00 09-05-2014
RM1206BO.010
Варна - министерство - проект

Повече от 9000 души са се възползвали от възможността за
признаване на неформално придобити умения по проект на МОН


Варна, 9 май /Данаил Войков, БТА/
Повече от 9000 души са се възползвали до момента от
възможността за признаване на неформално придоби умения по
проекта на министерството на образованието "Нова възможност за
моето бъдеще". Това съобщи днес във Варна ръководителят му
Емилияна Димитрова.
Целта на проекта е хора, които са придобили неформално някакви
знания, умения и компетентности, да получат документ за това, за
да могат спокойно да си намерят работа на обявени работни
места, обясни тя. В този проект няма изискване за определен
стаж, а се изисква доказване на компетентности.
Системата е разработена така, че ако даден човек е работил
някъде и няма никакъв документ, той може да отиде в съответното
училище, което подготвя специалисти в тази област, разказа
Димитрова. В училището експертите могат да проведат с него
разговор, да преценят какво знае на базата на стандартите, които
имаме в образованието да му препоръчат каква квалификация може
да получи. За придобиването на документа ще се полагат изпити за
квалификацията, която кандидатът иска.
Проектът работи от една година, като през това време се
извършиха много проучвателни дейности, разработиха се
предложенията за нормативни документи и наръчници, които да
подпомогнат учителите и консултантите как се извършва тази
дейност, каза още Димитрова. Проведено е и обучение на хората,
които извършват тази дейност, което е приключило в края на
миналата година.
Проектът "Нова възможност за моето бъдеще" се финансира от
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".

/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:20 на 07.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация