Община Варна – Прессъобщение

site.btaОбщина Варна: Увеличават се младите хора, които търсят подслон в общинския комплекс за бездомни

Община Варна: Увеличават се младите хора, които търсят подслон в общинския комплекс за бездомни
Община Варна: Увеличават се младите хора, които търсят подслон в общинския комплекс за бездомни
Снимка: Пресцентър

Комплексът няма да върне никого, увери кметът Благомир Коцев във връзка с влошените метеорологични условия

Заместник-кметът по здравеопазване, социални дейности и туризъм Снежана Апостолова се срещна миналата седмица с ръководството на Комплекса за социални услуги за бездомни лица и семейства във Варна. Директорът на комплекса я информира за забележките по реализацията на основния ремонт на социалния център и за констатациите в мониторинговите доклади на специализираната комисия. Последва и ново посещение в комплекса на комисията по мониторинг, за да се види дали изпълнителят на проекта е отстранил констатираните забележки.  

Капацитетът на приюта в момента е запълнен на 100%, каза в интервю за БНР директорът Марко Марков. Кметът Благомир Коцев даде указания никой да не бъде връщан и да се осигури храна и подслон за нуждаещите се хора. Марков увери, че при нужда могат да бъдат настанени още хора, като за целта помещения за отдих и занимания ще бъдат обособени като спални. При последното застудяване са постъпили 10 души и към момента в комплекса са приютени над 100 потребители. 

Някои от тях имат решение на ТЕЛК-комисия или получават доходи от пенсии или работни заплати, но всички са бездомни и социалнослаби, каза директорът. Половината от настанените са след подаден сигнал от граждани, останалата част сами са потърсили подслон. Максималният позволен престой в приюта е шест месеца плюс още шест при преценка на ръководството и социалните работници.  

Марков отчете тенденция, че все повече млади хора търсят подслон и причините за това най-често са от битов характер. Най-възрастните потребители са над 85 г. Сред настанените има и семейства. 

При постъпването на нов потребител в комплекса се прави преглед от медицинско лице, а социалните работници правят цялостна оценка на случая и съдействат за издаването на документи, в това число и лични карти. Бездомните лица получават храна по два пъти на ден – сутрин и вечер. 

По думите на директора, Комплексът се нуждае от още един социален работник, за да се задоволят нуждите на всички настанени. Проблемите на персонала най-често са свързани с липсата на хигиенни навици на потребителите. Що се отнася до реда в сградата, компромиси не се правят, категоричен е директорът. 

 

/ВМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:19 на 06.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация