site.btaНАП Хасково издаде 1000 персонални кода за последните 3 месеца
Близо 1000 персонални идентификационни кода (ПИК) издаде офисът на НАП в Хасково за последните 3 месеца, което прави средно по 15 за всеки работен ден, съобщават от приходната агенция в града. От началото на годината досега почти 5 700 потребители в област Хасково са пожелали и получили ПИК, с който могат да ползват електронни услуги в е-портала на НАП.
За същия период са активирани и повече от 4 400 квалифицирани електронни подписа (КЕП). С ПИК от НАП и КЕП клиентите на приходната агенция имат достъп до общо над 160 е-услуги. Най-търсени сред тях са: подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и др.
От офиса в Хасково уточняват, че с ПИК могат да се ползват не само електронни услуги на приходната агенция, а и такива, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията и Министерство на земеделието.
Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код от НАП, могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата или през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg), подържана от Министерство на електронно управление.
В заявлението за издаване на ПИК е необходимо клиентът да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан офис на НАП, в който да получи кода. От съображения за сигурност, той се дава само лично или на упълномощено лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.
/ВМ/
news.modal.header
news.modal.text