Община Сливен – Прессъобщение

site.btaОбщина Сливен: На 20 май започва подаването на заявления за прием в I клас за учебната 2024/2025 г.

Община Сливен: На 20 май започва подаването на заявления за прием в I клас за учебната 2024/2025 г.
Община Сливен: На 20 май започва подаването на заявления за прием в I клас за учебната 2024/2025 г.

Община Сливен припомня, че от 20 май започва подаването на заявления за прием в I клас за учебната 2024/2025 година. Със заповед на кмета на община Сливен Стефан Радев е утвърден графикът на дейностите по приема. Родителите могат да се запознаят с него от специализирания сайт за прием: https://priem.sliven.bg:3443/, съобщиха от общинския пресцентър. До края на юни ще се извършат три класирания.

Свободните места за кандидатстване ще бъдат обявени до 12 часа на 20 май, a от 13 часа същия ден системата ще бъде отворена за регистрация на заявления за прием.

Първото класиране ще бъде на 29 май, второто – на 17 юни и третото класиране – на 26 юни.

И тази година кандидатстването се осъществява през електронната система за прием, но освен по електронен път, родителите ще могат да подадат заявление и на място в училището, за което ще кандидатстват по първо желание. В съответствие с разпоредбите на чл. 5 от Наредба за приемане на ученици в първи клас на общинските училища на територията на община Сливен (приета с Решение № 529/26.01.2017 г. на Общински съвет-Сливен) след приключване на третото класиране родителите на незаписаните деца подават заявления за записване в училищата, в които има останали свободни места.

Водещ критерий при приема е близостта на училището до постоянния или настоящия адрес на детето. Децата се подреждат в четири групи в зависимост от периода на уседналост в низходящ ред, според получения сбор от точките по отбелязаните критерии. При равни условия се класират на случаен принцип със случайни числа, чрез компютърната система. Важно е да се отбележи, че при класирането регистрационният номер, датата и часът на регистрация не се вземат предвид. Родители и деца, които по някаква причина не отговарят на условията по адресна регистрация на Община Сливен, но имат такава на територията на общината, могат да се обърнат на място към училището, в което кандидатстват по първо желание. Съответно по този начин ще получат входящ номер.

Община Сливен напомня на родителите, че след записване на класирано дете, отпада възможността да се участва в следващо класиране. Това може да стане само при отписване на детето от училището (изтегляне на документите му) и подаване на ново заявление в системата за електронен прием в сроковете, посочени в графика за прием.

 

/ВМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:50 на 29.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация