site.btaСдружението „За достъпна и качествена храна“ има съмнения за пропуски в системите за управление на качеството в голяма част от веригите, предлагащи хранителни продукти.
В серия от случаи в поредица търговски вериги, предлагащи хранителни продукти, в различни градове от страната, сдружението „За достъпна и качествена храна“ с тревога отбелязва, че липсата на диалог между веригите и потребителите продължава да бъде един от сериозните проблеми, констатирани от Сдружението от началото на тази година. Един от неприятните изводи е, че при подаване на сигнал към дадена верига с цел облекчаване на работата на българските институции, имащи отношение към хранително-вкусовата верига и правата на потребителите, отговорите идват прекалено късно и са прекалено общи, без конкретика по повода за сигнала. Особено обезпокоителни за нас са сигналите, които получаваме от потребители, че са налице случаи, в които при констатиран проблем с даден продукт още на каса, управителите на веригите отказват да възстановят сумата от покупката.
Продължаваща тенденция е потребители да ни изпращат сигнали, свързан с пакетирани продукти, най-вече такива с дълъг срок на годност, от типа тестени, при които се забелязва мухъл и други процеси на развала. Продължават сигналите, че консумацията на храни с вероятно неотговарящо на изискванията качество, е причинила стомашно-чревни проблеми на множество български граждани по българското Черноморие и сезонните курорти.
Въпреки отличния диалог с институциите, бавната реакция на сигнали и запитвания от клиенти и организации към търговските вериги, създава допълнително напрежение и не спомага за установяване на стабилен баланс на взаимоотношенията и интересите на търговците и клиентите.
news.modal.header
news.modal.text