site.btaКакви електронни услуги предлага на здравноосигурените НЗОК?
1. Услуги със свободен достъп. Услугите са достъпни за всички здравноосигурени лица, независимо от здравноосигурителния им статус.
- справка за статус на е-протокол за назначаване на лекарствените продукти, медицинските изделия и/или диетичните храни за специални медицински цели за домашно лечение;
справка за движението по заявления по реда на Наредба №2 от 27.03.2019 г. за
- Медицинските и други услуги, за които българските граждани имат право на заплащане извън обхвата на задължителното здравно осигуряване. Българските граждани имат право на заплащане във връзка с лечението им в страната или в чужбина съобразно тяхното заболяване, за които не са предвидени други механизми за финансиране със средства от държавния бюджет, общинските бюджети и от бюджета на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) или които не могат да бъдат осигурени в страната;
- справка за лицата, регистрирани в системата на НЗОК, по правилата за координация на системите за социална сигурност (без България);
- проверка на личен лекар;
- търсене на договорни партньори и дейности;
- търсене на лекарства, заплащани от НЗОК;
- анулирани здравноосигурителни книжки.
2. Услуги, достъпни с електронен подпис или код за достъп. Достъпът до услугите не зависи от здравноосигурителния статус на лицата, които ги използват.
- преглед на досие от здравноосигурените лица;
- избор на личен лекар;
- отпускане и ремонт на помощни средства;
- отчитане на изпълнители на медицинска/дентална помощ;
- отчитане на аптеки;
- ежедневно подаване на приети/изписани пациенти;
- регистрационна система на събития по хоспитализация и дехоспитализация;
- проверка на валидна здравноосигурителна книжка.
Услугата „Проверка на здравноосигурителен статус“ насочва към сайта на НАП. Услугата извежда информация от информационната система на НАП за здравноосигурителния статус на здравноосигурените лица – непрекъснати здравно-осигурителни права или прекъснат здравноосигурителен статус.
Кой може да ги ползва?
Гражданите и договорните партньори на НЗОК
Къде точно се намират?
На началната страница на портала на НЗОК www.nhif.bg, рубрика „Е- услуги на НЗОК“
Как се използват отделните услуги?
ПРОВЕРКА НА ЛИЧЕН ЛЕКАР
https://services.nhif.bg/references/gpSearch/generalPractitioner.xhtml
При проверка на личен лекар в електронната услуга, здравноосигуреното лице (ЗОЛ) въвежда изписания шестцифрен код и своя идентификатор ЕГН/ЛНЧ/SSN/EU.
Когато лицето е с идентификатор EU задължително се попълва дата на раждане.
Системата извежда информация от регистър на пациентските листи и регистър на договорите в информационната система на НЗОК за активен и неактивен избор на ОПЛ.
В отговор, могат да се визуализират четири варианта:
- текст за активна регистрация с информация за адреси на практиката, РЗИ код на практиката, име на практиката, телефони на практиката, УИН на ОПЛ, име на ОПЛ (Име и фамилия) – в случай че ЗОЛ има личен лекар, работещ в практика за ПИМП и съществува активен договор на тази практика с НЗОК;
- текст „Вие не сте се възползвали от правото си на избор на ОПЛ“ – в случай че ЗОЛ никога не е избирал ОПЛ;
- текст „Вашият личен лекар (Име и фамилия)……. е прекратил договора си с НЗОК от дата ….“ – в случай, че ЗОЛ е имал ОПЛ и ОПЛ е прекратил договора си с НЗОК;
- текст „Към момента на проверката Вие нямате активна регистрация при ОПЛ“ – в случай, че ЗОЛ е със служебно прекратена регистрация при ОПЛ или е починал.
ОНЛАЙН ИЗБОР НА ЛИЧЕН ЛЕКАР
Всеки общопрактикуващ лекар с действащ договор е включен в услугата Онлайн избор на ОПЛ. В Закона за здравното осигуряване, както и в Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, не е установена правна възможност за ОПЛ да откаже включването на ЗОЛ избрал именно този лекар (с хартиена или електронна форма за избор), в пациентската си листа.
За здравноосигуреното лице са реализирани функционалностите:
- Подаване на заявка за избор на ОПЛ
- Разглеждане на подадена заявка за избор на ОПЛ
- Отказ на подадена заявка за избор на ОПЛ
СПРАВКА ЗА СТАТУС ПО ПРОТОКОЛ ЗА СКЪПОСТРУВАЩИ ЛЕКАРСТВА (1А, 1В И 1С)
С помощта на услугата ЗОЛ могат да проверяват статуса на издадените им по електронен път „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК” (Е-протокол). Услугата извежда следната информация:
- Номер на протокол;
- Дата на протокол;
- Вид протокол;
- Статус на Протокол;
- Валиден от;
- Валиден до;
- Допълнителна информация – това е информация, свързана с процеса на разглеждане и одобряване на протокола и причините за отхвърляне, в случай че протоколът е отказан за одобрение.
СПРАВКА ЗА ЛИЦАТА, РЕГИСТРИРАНИ В СИСТЕМАТА НА НЗОК, ПО ПРАВИЛАТА ЗА КООРДИНАЦИЯ НА СИСТЕМИТЕ ЗА СОЦИАЛНА СИГУРНОСТ (БЕЗ БЪЛГАРИЯ)
Услугата се достъпва с номер на удостоверението и дата на удостоверението на осигуреното лице, като извежда следната информация:
- Номер на удостоверение;
- Дата;
- Име и презиме на лицето;
- Фамилно име на лицето;
- Валидност от;
- Валидност до;
- Вид документ;
- Държава;
- Идентификационен номер на осигурителна институция;
- Наименование на осигурителна институция;
№2 ОТ 27.03.2019Г.
Услугата е полезна за лица, които подават заявления по Наредба №2 /27.03.2019 г. за одобряване на заплащане на медицински и други услуги по чл. 82, ал. 1а и 3 от Закона за здравето и за реда и условията за тяхното одобряване, ползване и заплащане за лица до и над 18 години. В справката за движение по заявления се попълва входящ номер в полето „Номер на заявлението“, а в полето „Дата на заявлението“ се избира датата на входящия номер.
news.modal.header
news.modal.text