Национална здравноосигурителна каса – Прессъобщение

site.btaКакви електронни услуги предлага на здравноосигурените НЗОК?

Какви електронни услуги предлага на здравноосигурените НЗОК?
Какви електронни услуги предлага на здравноосигурените НЗОК?

1. Услуги със свободен достъп. Услугите са достъпни за всички здравноосигурени лица, независимо от здравноосигурителния им статус.

- справка за статус на е-протокол за назначаване на лекарствените продукти, медицинските изделия и/или диетичните храни за специални медицински цели за домашно лечение;
справка за движението по заявления по реда на Наредба №2 от 27.03.2019 г. за

- Медицинските и други услуги, за които българските граждани имат право на заплащане извън обхвата на задължителното здравно осигуряване. Българските граждани имат право на заплащане във връзка с лечението им в страната или в чужбина съобразно тяхното заболяване, за които не са предвидени други механизми за финансиране със средства от държавния бюджет, общинските бюджети и от бюджета на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) или които не могат да бъдат осигурени в страната;

- справка за лицата, регистрирани в системата на НЗОК, по правилата за координация на системите за социална сигурност (без България);

- проверка на личен лекар;

- търсене на договорни партньори и дейности;

- търсене на лекарства, заплащани от НЗОК;

- анулирани здравноосигурителни книжки.

2. Услуги, достъпни с електронен подпис или код за достъп. Достъпът до услугите не зависи от здравноосигурителния статус на лицата, които ги използват.

- преглед на досие от здравноосигурените лица;

- избор на личен лекар;

- отпускане и ремонт на помощни средства;

- отчитане на изпълнители на медицинска/дентална помощ;

- отчитане на аптеки;

- ежедневно подаване на приети/изписани пациенти;

- регистрационна система на събития по хоспитализация и дехоспитализация;

- проверка на валидна здравноосигурителна книжка.

Услугата „Проверка на здравноосигурителен статус“ насочва към сайта на НАП. Услугата извежда информация от информационната система на НАП за здравноосигурителния статус на здравноосигурените лица – непрекъснати здравно-осигурителни права или прекъснат здравноосигурителен статус.

Кой може да ги ползва?

Гражданите и договорните партньори на НЗОК

Къде точно се намират?

На началната страница на портала на НЗОК www.nhif.bg, рубрика „Е- услуги на НЗОК“

Как се използват отделните услуги?

 

ПРОВЕРКА НА ЛИЧЕН ЛЕКАР

https://services.nhif.bg/references/gpSearch/generalPractitioner.xhtml

При проверка на личен лекар в електронната услуга, здравноосигуреното лице (ЗОЛ) въвежда изписания шестцифрен код и своя идентификатор ЕГН/ЛНЧ/SSN/EU.

Когато лицето е с идентификатор EU задължително се попълва дата на раждане.

Системата извежда информация от регистър на пациентските листи и регистър на договорите в информационната система на НЗОК за активен и неактивен избор на ОПЛ.

В отговор, могат да се визуализират четири варианта:

- текст за активна регистрация с информация за адреси на практиката, РЗИ код на практиката, име на практиката, телефони на практиката, УИН на ОПЛ, име на ОПЛ (Име и фамилия) – в случай че ЗОЛ има личен лекар, работещ в практика за ПИМП и съществува активен договор на тази практика с НЗОК;

- текст „Вие не сте се възползвали от правото си на избор на ОПЛ“ – в случай че ЗОЛ никога не е избирал ОПЛ;

- текст „Вашият личен лекар (Име и фамилия)……. е прекратил договора си с НЗОК от дата ….“ – в случай, че ЗОЛ е имал ОПЛ и ОПЛ е прекратил договора си с НЗОК;

- текст „Към момента на проверката Вие нямате активна регистрация при ОПЛ“ – в случай, че ЗОЛ е със служебно прекратена регистрация при ОПЛ или е починал.

 

ОНЛАЙН ИЗБОР НА ЛИЧЕН ЛЕКАР

https://pis.nhif.bg/main/

Всеки общопрактикуващ лекар с действащ договор е включен в услугата Онлайн избор на ОПЛ. В Закона за здравното осигуряване, както и в Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, не е установена правна възможност за ОПЛ да откаже включването на ЗОЛ избрал именно този лекар (с хартиена или електронна форма за избор), в пациентската си листа.

За здравноосигуреното лице са реализирани функционалностите:

- Подаване на заявка за избор на ОПЛ

- Разглеждане на подадена заявка за избор на ОПЛ

- Отказ на подадена заявка за избор на ОПЛ

СПРАВКА ЗА СТАТУС ПО ПРОТОКОЛ ЗА СКЪПОСТРУВАЩИ ЛЕКАРСТВА (1А, 1В И 1С)

С помощта на услугата ЗОЛ могат да проверяват статуса на издадените им по електронен път „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК” (Е-протокол). Услугата извежда следната информация:

- Номер на протокол;

- Дата на протокол;

- Вид протокол;

- Статус на Протокол;

- Валиден от;

- Валиден до;

- Допълнителна информация – това е информация, свързана с процеса на разглеждане и одобряване на протокола и причините за отхвърляне, в случай че протоколът е отказан за одобрение.

 

СПРАВКА ЗА ЛИЦАТА, РЕГИСТРИРАНИ В СИСТЕМАТА НА НЗОК, ПО ПРАВИЛАТА ЗА КООРДИНАЦИЯ НА СИСТЕМИТЕ ЗА СОЦИАЛНА СИГУРНОСТ (БЕЗ БЪЛГАРИЯ)

https://reports.nhif.bg/R3

Услугата се достъпва с номер на удостоверението и дата на удостоверението на осигуреното лице, като извежда следната информация:

- Номер на удостоверение;

- Дата;

- Име и презиме на лицето;

- Фамилно име на лицето;

-  Валидност от;

-  Валидност до;

-  Вид документ;

-  Държава;

-  Идентификационен номер на осигурителна институция;

-  Наименование на осигурителна институция;

 

№2 ОТ 27.03.2019Г.

https://cfld.nhif.bg/

Услугата е полезна за лица, които подават заявления по Наредба №2 /27.03.2019 г. за одобряване на заплащане на медицински и други услуги по чл. 82, ал. 1а и 3 от Закона за здравето и за реда и условията за тяхното одобряване, ползване и заплащане за лица  до и над 18 години. В справката за движение по заявления се попълва входящ номер в полето „Номер на заявлението“, а в полето „Дата на заявлението“ се избира датата на входящия номер.

 

 

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:16 на 11.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация