Министерство на регионалното развитие и благоустройството – Прессъобщение

site.btaМинистър Коритарова: Изграждането на пътя Видин – Ботевград трябва да продължи веднага, без да губим повече ценно време

Министър Коритарова: Изграждането на пътя Видин – Ботевград трябва да продължи веднага, без да губим повече ценно време
Министър Коритарова: Изграждането на пътя Видин – Ботевград трябва да продължи веднага, без да губим повече ценно време
Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройството

Работи се по 85 км от трасето, издадено е разрешение за строеж за още 40 км – между Ружинци и Монтана

Изграждането на пътя Видин - Ботевград без абсолютно никакво забавяне трябва да продължи веднага, за да не губим повече ценно време. Това заяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова по време на изслушване в Народното събрание за напредъка на строителството на скоростния път.

Регионалният министър подчерта, че държавата е длъжник на Северозападна България. И допълни, че освен забавянето на автомагистрала „Хемус“, другата голяма липса за региона е именно пътят между Видин и Ботевград. Затова екипът на МРРБ е ускорил темповете по започнатите, но забавени през последните три години големи инфраструктурни проекти, включително важните за Северозапада.

Виолета Коритарова отбеляза, че във връзка с модернизацията на трасето са предприети действия по затваряне на пътя Мездра – Ботевград и въвеждане на временна организация на движение по обходни трасета, за които има критика. Министърът съобщи, че трафикът се следи всекидневно и при необходимост ще се променят условията на въведената временна организация на движението.

Пред депутатите инж. Коритарова представи информация за напредъка в изграждането на целия път Видин – Ботевград. Тя обясни, че в момента се строи 85 км от трасето. На 7 юни 2024 г. е подписано Разрешение за строеж за модернизацията на още 40 км от него в участъците Ружинци – Монтана и през юли предстои подписване на протокол за откриване на строителна площадка. На 30 май е издадено Разрешение за ползване на участъка п.в. „Макреш“ – п.в. „Бела“, с дължина 14 км. 

На различен етап са дейностите по другите участъци от модернизацията на трасето. В участъка от 3-ти до 10-ти км по отсечката между Видин и п.в. „Макреш“ е в сила подписаният на 01.12.2021 г. акт 10, т.е. строителството е спряно. Приблизителният процент на изпълнение на обекта е около 32%, а на участъка от п.в. „Бела“ – Ружинци, е около 30%. 

За Лот 2 на трасето Мездра – Ботевград от км 161 до км 171 дейностите са завършени. На Лот 1 от км 174 до км 194 тази седмица беше въведена временна организация на движение след поредица от срещи с народни представители от Видин и Монтана и с представители на местната власт. Изпълнението на участъка с дължина малко повече от 19 км е 70%. По сроковете на договора той трябва да бъде завършен до края на тази година. Нямаме време за губене. Сега е летният строителен сезон, не трябва да бъде пропускан за пореден път, категорична бе Виолета Коритарова.

Регионалният министър отбеляза, че извършването на пътни възли на две нива, модернизацията на пътя Мездра – Ботевград в участъка от 161-ви до 194-ти км и изграждането на множество съоръжения технологично не позволяват да се извършва нормално движение по трасето. Не избираме по-добрия вариант за въвеждане на обхода, а само възможните варианти, каза още Виолета Коритарова. И посочи, че според статистиката от над 3360 км републикански пътища в Северозападна България повече от половината са в лошо или средно състояние. Само една трето от тях – едва около 1158 км са в добро състояние. Затова трафикът се разпределя през няколко различни обходни участъка. Всички те минават през населени места, жителите на които търпят неудобство, но разчитам на тяхното търпение, отбеляза тя. И допълни, че е поела ангажимент към местната власт след приключване на временната организация на движение да бъдат извършени необходимите ремонти на всички пътища, които са нарушени. 

Регионалният министър изрази очакване сроковете по договорите за строителство на двата участъка от пътя Мездра – Ботевград да бъдат спазени. Съвместните усилия със строителя са до края на декември 2024 г. пътят да бъде пуснат за движение с по една лента за движение в двете посоки, макар че ще има и довършителни работи след това. Министър Коритарова напомни, че при срещата си с протестиращите жители на с. Бързия преди дни е поела ангажимент Агенция „Пътна инфраструктура“ да следи стриктно изпълнението както за срокове, така и за качество и при необходимост своевременно да бъдат налагани санкции.

Инж. Коритарова съобщи, че през юли предстои да бъде избран изпълнител, който да изработи разширения идеен проект и ПУП-ПП за трасето на дълго чакания тунел под Петрохан.

Има избрани изпълнители и до края на следващия месец предстои сключване на договор за идейни проекти за обход на Враца и Враца – Монтана. До края на годината се очаква да се проведе обществена поръчка за ремонт на пътя Враца – Мездра, информира в отговор на въпрос председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев, който също участва в изслушването.

В отговор на друг въпрос във връзка с предстоящия основен ремонт на Дунав мост при Русе инж. Вълчев информира, че не се очаква пренасочване и натоварването към Дунав мост към Видин се очаква да е минимално. Нашите проучвания показват, че след затварянето на Мездра – Ботевград трафикът се пренасочва основно към дългия обход. По него минават 550 тежкотоварни камиона на ден, а по късия - около 150, съобщи председателят на УС на АПИ.

Разчитам на всяка обратна връзка. МРРБ и АПИ ще предприемат необходимите действия, за да може да създадем максимално добри условия за пътуване, защото освен изграждането на пътя Мездра – Ботевград, за нас е важна и безопасността, каза още пред народните представители министър Коритарова. И обясни, че именно с тази цел движението през Петрохан е пуснато за тежкотоварни превозни средства само в едната посока – от Монтана към София, в която заради изкачването скоростта е по-ниска. На остри завои е положена специална червена маркировка, която да подобри сцеплението. В област Монтана и в Софийска има по един влекач, които са готови да реагират по подаден сигнал. В допълнение, за да се освободи пътят през прохода за всички работещи в София и пътуващи всекидневно, е направена организацията с часовете, в които тирове не минават, за да може леките автомобили да пътуват безопасно. Въведеният обход е за 30 дни. В този един месец ще правим регулярни срещи, ще анализираме ситуацията и при необходимост ще бъдат извършени корекции в заповедта, напомни министър Коритарова.

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:41 на 29.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация