Централна избирателна комисия

site.btaЦентрална избирателна комисия – Решение № 2706-МИ

Централна избирателна комисия – Решение № 2706-МИ
Централна избирателна комисия – Решение № 2706-МИ

Р Е Ш Е Н И Е

№ 2706-МИ

София, 18 октомври 2023 г.

 

ОТНОСНО: жалба от Д.  Т.  – упълномощен представител на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“, срещу решение № 95-МИ от 14.10.2023 г. на ОИК – Родопи

 

Централната избирателна комисия е постъпила жалба с вх. № МИ-15-825 от 17.10.2023 г. чрез Общинска избирателна комисия – Родопи, от Д.  Т.  – упълномощен представител на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“, срещу решение № 95-МИ от 14.10.2023 г. на ОИК – Родопи.

С решение № 95-МИ от 14.10.2023 г. ОИК – Родопи, установява нарушение на чл. 183, ал. 2, изр. 1, пр. 2 и пр. 3 от Изборния кодекс във връзка със залепени агитационни материали на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“ за кмет на с. Марково и за кандидати за общински съветници. Установява нарушение на 183, ал. 4, изр. 2 от ИК във връзка с разпространението и поставянето на агитационни материали от ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“. Указва на председателя на ОИК – Родопи, да състави на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“ акт за установяване на административно нарушение и разпорежда на и.д. кмет на с. Марково незабавно да премахне съответните агитационните материали на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“, на които надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ заема по-малко от 10 на сто от лицевата площ на агитационния материал и не е разположен в обособено поле.

Жалбоподателят счита, че решението е неправилно и незаконосъобразно, като излага съображения за това.

Централната избирателна комисия намира, че жалбата е недопустима, тъй като решение № 95-МИ от 14.10.20123г. е издадено в изпълнение и на разпоредбите на чл. 495, ал. 1, чл. 496, ал. 1, ал. 2, т. 2 и чл. 498 ИК и представлява част от процедурата по налагане на административно наказание на лицата, извършили нарушение в хода на изборния процес. По своята правна същност оспореното решение съставлява акт, поставящ начало на административнонаказателно производство. По отношение на установяването на административно нарушение чл. 498 ИК изрично препраща към ЗАНН, съгласно който на обжалване подлежи крайният акт – евентуално издаденото наказателно постановление, с което за установеното административно нарушение се налага съответно административно наказание.

По аргумент от разпоредбата на чл. 44, ал. 1 ЗАНН жалбоподателят разполага с признатата от закона правна възможност да възрази при съставянето на акта за установяване на административно нарушение от председателя на ОИК – Родопи, както и да направи писмени възражения по него в тридневен срок от подписването му.   

Предвид изложеното и на основание 57, ал. 1, т. 26а във връзка с чл. 88, ал. 1 от Изборния кодекс Централната избирателна комисия

 

Р Е Ш И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.  Т.  – упълномощен представител на ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“, срещу решение № 95-МИ от 14.10.2023 г. на ОИК – Родопи.

ВРЪЩА преписката на ОИК – Родопи.

Решението на ОИК – Родопи, подлежи на обжалване пред Административен съд – Пловдив, чрез ОИК – Родопи, в тридневен срок от обявяване на настоящото решение.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

Камелия Нейкова

 

СЕКРЕТАР:

 

Севинч Солакова

 

 

ЙГ/ЛТ

 

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:28 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация