Европейска комисия – Прессъобщение

site.btaЗащита на потребителите: по-лесни ремонти на стоките и край на заблуждаващите твърдения за екологосъобразност

Защита на потребителите: по-лесни ремонти на стоките и край на заблуждаващите твърдения за екологосъобразност
Защита на потребителите: по-лесни ремонти на стоките и край на заблуждаващите твърдения за екологосъобразност

Европейската комисия прие ново предложение за общи правила за насърчаване на ремонта на стоки, с които ще се постигнат икономии за потребителите и ще се подкрепят целите на Европейския зелен пакт, като наред с другото се намалят отпадъците. През последните десетилетия замяната често се ползваше с приоритет пред ремонта при повреда на продуктите, а потребителите нямаха достатъчно стимули да ремонтират стоките след изтичането на законоустановената гаранция. С предложението ремонтите ще станат по-лесни и по-икономически изгодни за потребителите в сравнение със замяната на стоки. Освен това по-голямото търсене ще активизира ремонтния сектор, като същевременно ще стимулира производителите и продавачите да разработват по-устойчиви бизнес модели.

С днешното предложение ще се гарантира, че повече продукти се ремонтират в рамките на законоустановената гаранция и че потребителите разполагат с по-лесни и по-евтини възможности за ремонт на продукти, които са технически ремонтируеми (като прахосмукачките, а съвсем скоро и таблетите и смартфоните), когато законоустановената гаранция е изтекла или когато стоката вече не функционира в резултат на амортизация.

Комисията предложи днес и общи критерии срещу подвеждащите и заблуждаващите твърдения за екологосъобразност. С днешното предложение на потребителите се осигурява по-голяма яснота, по-голяма увереност, че когато нещо се продава като „екологосъобразно“, то наистина е „екологосъобразно“, както и по-качествена информация при избора на екологосъобразни продукти и услуги. Предприятията също ще имат полза, тъй като онези от тях, които полагат реални усилия за подобряване на устойчивостта на своите продукти, ще бъдат по-лесно разпознавани и възнаграждавани от потребителите, ще могат да увеличат продажбите си, вместо да бъдат изправени пред нелоялна конкуренция. По този начин предложението ще спомогне за създаването на еднакви условия на конкуренция по отношение на информацията за екологичните характеристики на продуктите.

Повече информация за предложенията ще намерите в документите тук и тук.

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:34 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация