Общински съвет Русе – Прессъобщение

site.btaОбщински съвет Русе: До 14 март Общинският съвет в Русе набира кандидати за съдебни заседатели

Общински съвет Русе: До 14 март Общинският съвет в Русе набира кандидати за съдебни заседатели
Общински съвет Русе: До 14 март Общинският съвет в Русе набира кандидати за съдебни заседатели
Снимка: Общински съвет Русе

                                            П Р Е С С Ъ О Б Щ Е Н И Е

 

      10 март 2025 г.

 

Общинският съвет в Русе продължава да набира кандидати за съдебни заседатели за Районния съд в града. Документи се приемат до края на тази работна седмица – 14 март, включително.

Кандидатите могат да подават заявления и приложените към тях документи всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа, в стая 304, етаж 3, в сградата на Община Русе на площад „Свобода“ №6.

Временна комисия на Общинския съвет ще изслуша допуснатите кандидати на 3 април т.г., от 09:00 часа в зала „Свети Георги“, на 6-ия етаж в сградата на общината.

Всеки кандидат за съдебен заседател трябва да отговаря на следните изисквания (чл. 67 ал. 1 и 3 от Закона за съдебната власт):

Да е дееспособен български гражданин;

Да е на възраст от 21 до 68 години;

Да има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда;

Да има завършено най-малко средно образование;

Да не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;

Да не страда от психически заболявания;

Да не е съдебен заседател в друг съд;

Да не е общински съветник от съдебния район;

Да не участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;

Да не работи в съд, прокуратура, следствени органи, МВР или други органи от системата за национална сигурност в съдебния район.

Кандидатите за съдебни заседатели подават в Общински съвет – Русе:

Подробна автобиография, подписана от кандидата;

Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;

Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;

Данни за контакт на две лица, към които общинските съвети да се обръщат за препоръки;

Мотивационно писмо;

Писмено съгласие;

Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ;

Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.

При подаване на документите е необходимо кандидатите да предоставят информация относно трите имена и единен граждански номер (ЕГН) на родителите си.

Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки, и документи за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ще бъде публикуван на интернет страницата на Общинския съвет. На сайта на институцията са поместени пълните условия и декларации за кандидатстване за съдебен заседател.

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:07 на 10.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация