НАП Пловдив – офис Хасково – Прессъобщение

site.btaНАП Пловдив – офис Хасково: НАП провери над 1000 търговски обекта в зимните ни курорти

НАП Пловдив – офис Хасково: НАП провери над 1000 търговски обекта в зимните ни курорти
НАП Пловдив – офис Хасково: НАП провери над 1000 търговски обекта в зимните ни курорти
Снимка: Николай Грудев, БТА

Фискалните инспектори установиха 350 нарушения от старта на зимната контролна кампания 

От 3 януари, когато стартира зимната контролна кампания, до момента НАП провери над 1000 търговски обекта, като контролните действия в планинските ни курорти ще продължат до края на сезона. Служителите на „Фискален контрол“, сред които и 5 екипа от звеното в Хасково, са установили, че общо 350 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово не са отчитали приходите си коректно. Нарушенията, които са разкрили фискалните инспектори, са: неиздаване на касови бележки; разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата; документи за продажба, неотговарящи на изискванията, както и погрешно начисляване на ДДС, което за ресторантьорите от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години. Заради констатираните нередности, на 332 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, 36 предстои да бъдат санкционирани, а 44 от проверените обекти подлежат на запечатване. 

В рамките на контролната кампания данъчните инспектори са извършили т.нар. „явно наблюдение“ – легитимират се и в продължение на няколко дни присъстват в проверявания обект, при което проследяват постъпленията и ги сравняват с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби. В 176 от ресторантите инспекторите са констатирали  некоректно отчитане на ДДС от 9% вместо 20%.  В 49 от проверените търговски обекти на клиентите не е издадена касова бележка, което е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите и  основание за налагане на санкция, включително „запечатване на обект“. В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка, напомнят от НАП. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:56 на 26.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация