site.btaСпаси София: гражданският натиск надделя над атаката на ГЕРБ, БСП и патериците им по нощния транспорт
![Спаси София: гражданският натиск надделя над атаката на ГЕРБ, БСП и патериците им по нощния транспорт](/upload/2112247/325845496_847364333029657_2318048714317960657_n.jpg?l=1000)
![Спаси София: гражданският натиск надделя над атаката на ГЕРБ, БСП и патериците им по нощния транспорт](/upload/2112247/325845496_847364333029657_2318048714317960657_n.jpg?l=1000&original=2f3de9222296c4bdc9e09ea49834bdcb54896ee9)
“Спасихме нощния транспорт от вредните и деструктивни предложения на ГЕРБ и БСП, които искат да го закрият.” - това заявиха от партията на Борис Бонев след като Общинският съвет не успя да събере нужното мнозинство за орязването на нощния транспорт и той остава да се движи в сегашния си вид - 4 линии всяка нощ.
„Гражданската енергия – на протестиращите пред общината и на хилядите, подписали се в петицията за опазване на нощния транспорт, даде резултат. Безпрецедентно за този мандат е случилото се днес - разумът и аргументите надвиха икономическото мнозинство“, заяви Борис Бонев, председател на партия „Спаси София“ и обяви, че съветниците от неговата група вече работят по предложение за подобряване на нощната транспортна услуга.
„Има много начини да се оптимизира дневния транспорт, така че да е по-редовен и удобен, но и да има наличен ресурс за поддържане на нощния транспорт. Затова предлагаме администрацията на общината заедно със съветниците от всички групи да изработим подобен план за реорганизация на целия транспорт“, заяви Андрей Зографски и изтъкна, че въпреки че нощните автобуси се движат на час, те пак бележат ръст на пътниците всеки месец. Зографски сподели, че скоро ще бъдат направени предложения за реорганизация, като се започне с преместване на трансферната спирка от пл. Ал. Батенберг на пл. Св. Неделя.
„Недопустимо е една европейска столица да няма денонощен транспорт до летището си. Най-голямото летище в България се обслужва между 05:10 и 23:30 ч. След това – само таксита. Затова ще предложим нова линия Н6 до двата терминала, както и нощна трамвайна линия Н5, която да свързва Княжево с центъра и кв. Орландовци“, обясни Зографски.
„Не всички имат автомобил, не всички искат да плащат на таксита, някои – не могат и да си го позволят. Съхранението на нощния транспорт е добра новина не само за тези от нас, които не шофираме, но и за хората, които не се чувстват комфортно да се качват в колите на непознати“, заяви Гергин Борисов, общински съветник, и припомни, че десетки от постъпилите в Столична община становища са от жени и хора от уязвими групи. Те изтъкват, че нощният транспорт им осигурява безопасен и достъпен начин да се приберат у дома.
„Това е победа на гражданите – те опазиха нощния си транспорт. Сега наша задача е да го направим още по-удобен!“, завършва позицията на „Спаси София“.
news.modal.header
news.modal.text