site.btaЗам.-кметът Рафаилов: В кампанията за безплатните карти за градски транспорт Община Варна е реагирала по възможно най-добрия начин
По време на кампанията за издаване на безплатни карти за градски транспорт за пенсионери, хора с увреждания и ученици, Община Варна си е свършила работата възможно най-добре и най-безболезнено с ресурсите, с които разполага. Това коментира пред общински съветници на днешното редовно заседание на Общински съвет заместник-кметът по финансите Христо Рафаилов. По думите му въпросът за опашките пред пунктовете за издаване на превозни документи на ТАСРУД е преекспониран и се използва за политически внушения.
По време на кампанията за издаване на безплатни карти за пенсионери и учащи в началото на тази година, общинското предприятие създаде максимално добра организация. Всички седем точки за продажба на превозни документи в града функционираха с абсолютно пълния си капацитет на работен режим и обслужване по каси, изтъкна Рафаилов. Заместник-кметът подчерта, че от началото на кампанията до момента нито един служител не е ползвал отпуск или болничен и всички съвестно са изпълнявали задълженията си.
Стандартно през месец януари в пунктовете на ТАСРУД се обслужват 30 000 абоната, а към настоящия момент броят на миналите през точките за продажба надвишава 70 000 души, подчерта още Христо Рафаилов. По думите му благодарение на въведената организация, администрацията е успяла да се справи с тежката задача - да обработи и да обслужи максимално голям брой хора. През целия месец януари е въведена извънредна организация на работа в пунктовете, без прекъсване през почивните дни и удължено работно време. Направихме разделение по каси на клиентските потоци - пенсионери, инвалиди и ученици, осигурихме места за сядане, медицинско обслужване, химически тоалетни, вода и служители, които да съдействат на място на гражданите, добави още той.
За сравнение Рафаилов посочи ситуация от 2022 година, когато хартиените карти за пътуване в градски транспорт са сменени с пластики. Той цитира три публикации от този период, в които пише, че смяната на хартиените превозни карти е предизвикала безпорядък, дълги опашки, конфликти между гражданите, припаднали чакащи и липса на организация пред пунктовете за издаване на превозни документи. По думите му броят на хората, които е трябвало да си сменят картите през 2022 г. е бил 21 000 души, но само 14 000 са се явили пред пунктовете на ТАСРУД, което е 5 пъти по-малко от обслужените 70 000 души през януари 2025 г. граждани. Разполагам и с писмен отговор от тогавашния директор на предприятието, в който се посочва, че пунктовете за продажба на превозни документи не могат да работят в пълен капацитет, заради непригодност на голяма част помещенията и излизането в отпуск на ръководни кадри, завърши заместник-кметът.
news.modal.header
news.modal.text