site.btaМинистерство на транспорта и съобщенията: От 2026 г. всички услуги на ИА „Автомобилна администрация“ стават електронни
От 2026 г. всички услуги на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ ще станат електронни. Шофьорите и фирмите ще могат да кандидатстват за издаване на документи или да плащат необходимите такси и през мобилно приложение.
Това стана ясно на среща на заместник министър-председателя и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов с представители на браншовите организации в областта на автомобилните превози.
„Така ще елиминираме бюрокрацията и нерегламентираните практики, които пречат на бизнеса“, обясни той.
Вицепремиерът смята да предложи и единен орган да поеме контрола на безопасността по пътищата. „В момента водачите могат да бъдат спирани от представители на най-разнообразни институции – някои следят за винетки, други – за претоварване, трети – за нещо друго. Така поддържаме един куп администрации и се отварят възможности за изнудване и корупция. Този орган трябва да е към МВР“, смята Гроздан Караджов.
Той подчерта, че облекчаването на административна тежест ще бъде един от приоритетите му.
„Заедно ще набележим конкретни мерки и решения, така че да постигнем положителен ефект върху бизнеса. Всички поставени проблеми ще бъдат обсъдени и с другите институции, така че да бъдат намалени административните тежести и облекчени процедурите, там където е възможно“, отбеляза Гроздан Караджов.
На срещата бяха обсъдени и конкретни мерки за облекчаване на товарния трафик през граничните пунктове с Турция. Една от идеите на транспортния бранш е за пускането на Ро-Ро ферибот от Бургас до Турция, което според превозвачите би довело до намаляване на трафика през турската граница с около 200-300 камиона на ден. „Имате пълната ми подкрепа това да се случи в най-кратки срокове“, каза Караджов, който нареди на международната дирекция в министерството да окаже съдействие максимално бързо.
Поставен бе въпросът за липсата на професионални водачи. По данни на браншовите организации над 80% от дружествата има недостиг на кадри, а около 15% от превозните средства, използвани за международен транспорт, не са в употреба поради липса на квалифициран персонал. Като решение на този проблем от бранша посочиха, че е необходимо да се намали срокът за издаване на разрешителни за работа, на водачи от страни извън ЕС, както и създаване на политика за подготовката на кадри в България.
Обсъдени бяха и теми свързани с тол системата, въвеждането на европейското законодателство за командироването на водачите, предприемане на действия за справяне с нерегламентираните превози, както и ускоряване на нормативните промени в сектора.
news.modal.header
news.modal.text