site.btaСпаси София: Нулеви глоби по ключови договори, зависимости и хаос в една от най-важните дирекции на Столичната община
Тревожни разкрития за зависимости, бездействие и саботажи в най-важната транспортна дирекция на София направиха днес общинските съветници от Спаси София. По думите им, ключови договори за милиони с частни фирми са концентрирани в дирекция “Управление и анализ на трафика”, като в същото време ефективен контрол по изпълнението им липсва. Цялата дейност е съсредоточена в ръцете на директора, за да може той еднолично да взима решения.
“Всички знаем за некачествените пътни маркировки, които се изтриват за няколко дни. През последните 4 години Общината е платила над 16 млн. лв. на частни фирми, а наложените санкции са едва 148 000 лв. или под 1%. Това е доказателство, че тази дирекция не работи в интерес на гражданите и това трябва да спре веднага! Именно желанието ни да прекъснем зависимостите е причината и за доноса пълен с лъжи, любезно предоставен в ръцете на ГЕРБ. Сбъркали са, че така ще ни сплашат или спрат.” - категорично заяви Борис Бонев, лидер на Спаси София.
От партията показаха още конкретни примери за порочни практики и съмнения за действия, които са в ущърб на обществения интерес. Сред тях са договорите за десетки милиони левове за уличното осветление и светофарните уредби. “Наложените санкции за некачествено изпълнение и неработещо осветление са точно нула лева. Нула! Всички виждаме колко са тъмни улиците, по които се прибираме вечер, и как фирмите не покриват даже базовите изисквания за осветеност, залегнали им в договорите. Но според дългогодишния директор на структурата очевидно всичко е перфектно и на фирмите не трябва да се налагат глоби“ - заяви общинският съветник Андрей Зографски.
От Спаси София сигнализират, че дирекцията умишлено е изпразнена от експерти за ключови дейности, за да бъде принудена Общината да възлага на частни фирми основни за трафика в София дейности по отношение на пътната безопасност, организацията на движението и контрола. По този начин дирекцията не покрива даже базовите си задължения, с които е натоварена спрямо Устройствения правилник на Столична община. „През последните 12 години Дирекция „Управление и анализ на трафика“ (УАТ) функционира като феодализирана структура, доминирана от вечния директор. Всичко е умишлено централизирано, за да може именно тези договори за десетки милиони левове да продължат да бъдат без контрол. Управлението безконтролно е отдадено на частни фирми, а анализ на проблемите изцяло липсва.” - категоричен е Борис Бонев.
По думите на Борис Бонев, всичко това води до сериозни проблеми в управлението на критичната за трафика инфраструктура в столицата. “Нужни са радикални промени и заедно с кмета Васил Терзиев работим по сериозни реформи в транспортното направление. Ще предложим в спешен порядък преструктуриране на дирекция “Управление и анализ на трафика”, привличане на експерти и затягане на контрола над частните фирми. Работим и по нови договори с далеч по-строги условия за изпълнителите, които ще бъдат в полза на Общината и гражданите.” - категоричен е председателят на общинските съветници на ПП-ДБ-Спаси София.
От Спаси София се зарекоха, че ще продължават да осветяват работата на дирекцията и скоро ще направят още разкрития за скандални действия и бездействия. “Общината трябва да бъде освободена от корупционни практики и зависими служители. Обезпаразитяването вече започна и е крайно време да се сбогуваме със служителите, които години наред работеха срещу софиянци, а в момента саботират всяко действие и проект на кмета и неговия екип. Служителите, които съвестно изпълняват задълженията си, могат да бъдат спокойни.“ - завършиха от Спаси София.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text