Столичен общински съвет – Прессъобщение

site.btaПП-ДБ-СС в СОС се обявиха срещу закриването на нощния градски транспорт

ПП-ДБ-СС в СОС се обявиха срещу закриването на нощния градски транспорт
ПП-ДБ-СС в СОС се обявиха срещу закриването на нощния градски транспорт
Снимка: БТА/Архив

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната, Демократична България и Спаси София“ са категорично против закриването на нощния транспорт в столицата, каквото предложение са внесли в градския парламент – съветниците Карлос Контрера от ВМРО и Ваня Григорова от групата на БСП.

„За първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти. Искането за спиране на нощния обществен транспорт е злонамерена атака на гърба на софиянци или открит лобизъм в полза на таксиметровите компании. И в двата варианта това не е в интерес на хората, тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за такси, вместо по 2 лева за автобус.“ Това заяви на пресконференция председателят на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

Общинският съветник Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. „Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.

„Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хората, които работят на смени.“, поясни съветникът Димитър Петров.

Според съветниците от ПП-ДБ-СС е неразбираемо поведението на Ваня Григорова, чиято кампания за кметския стол беше изградена върху обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората. „Виждаме точно обратното, тъй като с това си действие ще принуди хиляди граждани да плащат за такситата, вместо да пътуват удобно и сигурно с градските автобуси.“ – казаха те.

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов заяви, че нощният градски транспорт не може да се пуска и спира периодично и предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен на ЦГМ, а не с лека ръка да бъде премахвана услугата. „Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичния автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях.“, допълни ресорният зам.-кмет.


Нощен транспорт

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:41 на 09.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация