Областна администрация Русе – Прессъобщение

site.btaРъководството на Областната администрация в Русе изрази категорично несъгласие с предложението за разписание на БДЖ, влизащо в сила от 15 декември

Ръководството на Областната администрация в Русе изрази категорично несъгласие с предложението за разписание на БДЖ, влизащо в сила от 15 декември
Ръководството на Областната администрация в Русе изрази категорично несъгласие с предложението за разписание на БДЖ, влизащо в сила от 15 декември
Снимка: Пресцентър

Категорично несъгласие с новото разписание на БДЖ, което би трябвало да влезе в сила от 15 декември, изрази заместник областният управител на Русе Георги Георгиев по време на обществено обсъждане на графика за движение на влаковете в края на тази и през следващата година. Срещата се проведе вчера в Поделението за пътнически превози към БДЖ в Горна Оряховица. Недоволството на ръководството на Областната администрация в крайдунавския град е продиктувано поради лишаването на Русе от директна жп връзка със столицата.

„През годините железопътният транспорт се утвърди като най-използван от учащи, студенти, пенсионери и майки с деца, поради достъпните цени на билетите, пътуванията с намаление и удобството на влака. Ако предложените промени влязат в сила, ще се стигне до силен отлив на пътници“, заяви Георгиев.

Най-голямото притеснение на ръководството на Областната администрация е, че пуснатият от 1 октомври директен бърз влак „Синият Дунав“ между Русе и София отново се предвижда да бъде спрян. „Сред обществеността този влак винаги е приеман като най-удобен за директно пътуване до град София, както за бизнес, така и за туризъм, а също и при необходимост от посещение на централните ведомства на институциите на държавната власт, които са концентрирани в столицата“, коментира Георгиев и отбеляза, че влакът е тръгнал след много положени усилия от страна на Областната администрация, народни представители, министри и евродепутата Андрей Новаков. Според Георгиев е необосновано да се твърди, че влакът е на загуба, защото пътниците по направлението от русенска област са се увеличили близо три пъти /в момента малко над 70/ с пускането на директната влакова линия. Освен това той отчита, че размяната на направленията, както е в настоящия момент Русе – Горна Оряховица – София и Варна – Горна Оряховица – Стара Загора /преди са били Русе – Горна Оряховица – Стара Загора и Варна – Горна Оряховица – София/ реално не променят и не водят до увеличение себестойността на двата влака, в т.ч. и на „Синият Дунав“, защото единственото, което се променя е маршрутът. По думите на Георгиев новият маршрут е по-удобен и води до много по-сериозен интерес към жп транспорта. Фрапантно е и, че новото разписание предвижда пътуването от Русе до Горна Оряховица сутрин да се извършва с пътнически влак, което според Георгиев би допълнително би утежнило  и без това нелекото и дълго пътуване между Русе и София и то в условията на необходимост на прекачване на композициите на гара Горна Оряховица.

„Многократно сме защитавали позицията, че именно от подобен тип прекачване най-потърпевши са майките с деца, възрастните и хората с увреждания, на които им се налага да пренасят ръчно своя багаж при смяната между композициите. Освен това стартирането на „Синият Дунав“ даде възможност на хората да пътуват с реновирани вагони, които предлагат много по-големи удобства и комфорт, което от своя страна доведе до осезателно увеличаване на интереса на желаещите да използват железопътния транспорт“, каза още Георгиев. Според него пускането на пътнически влак до гара Горна Оряховица допълнително ще влоши качеството на услугата. Друг не по-малък проблем е, че следобедният влак от Русе за София, който е международен и тръгва от Букурещ ще се налага да чака 50 минути на гарата в Горна Оряховица, за да вземе пътници от идващия от Варна влак. Това ще удължи допълнително пътуването с около час до столицата и така и този влак, който също често беше използван от русенци, ще стане неудобен. Връщането от София към Русе се оказва не по-малък проблем. Ако пътниците решат да се връщат от София в 14.40 ч., то те ще трябва да чакат близо час и половина на гарата в Горна Оряховица, за да се върнат в Русе, тъй като трябва да се прехвърлят на влак от Пловдив, който тръгва от Горна Оряховица в 21.00 часа и пристига в Русе в 23.00 часа. Ако изберат да пътуват с бързия влак „Янтра“, тръгващ от София в 16.30 ч. те пак ще се прехвърлят на Горна Оряховица, като там ще изчакват около половин час, което също не е малко. Независимо с кой влак се тръгва от София, то пристигането в Русе е в 23.00 часа и тогава хората се сблъскват с още един проблем – липсата на редовен транспорт в града. В останалите общини от русенско в часовия интервал, когато пристига влакът, също няма градски транспорт. 

Не по-малък проблем остава и тоталната липса на връзка в следобедните часове между Стара Загора и Русе, защото влакът, тръгващ от Пловдив към Русе в 16.00 часа минава през Карлово, а не през Стара Загора. Областният управител Драгомир Драганов и Георгиев са категорични, че възраженията си ще представят както пред директора на БДЖ, така и пред министъра на транспорта и съобщенията. 

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:03 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация