Софийска опера и балет – Прессъобщение

site.btaДебюти в Софийската опера и балет октомври – декември, 2024 година

Дебюти в Софийската опера и балет октомври – декември, 2024 година
Дебюти в Софийската опера и балет октомври – декември, 2024 година
Снимка: Пресцентър

До края на тази година в Софийската опера ще има шест интересни дебюта на безспорно талантливи оперни певци.

Александрина Михайлова ще изпълни ролята на Микаела в операта „Кармен“ на 13 октомври

Певицата дебютира през 2021 година в Софийската опера и балет като Лиу от „Турандот“ на Пучини. Аплодирали сме я и като Мюзета в „Бохеми“ на Пучини. През 2022 г. е дебютът й в Миланската Скала в главната роля от операта „Малкият принц“ на Пиеранджело Валтинони. Тази година тя отново спечели стипендия за лично обучение с Райна Кабаиванска. „Никога не стига обучението с учител като Маестра Кабаиванска. И десет, и двайсет години да работя с нея, пак няма да са достатъчни“, казва певицата. 

Също на 13 октомври Александрина Стоянова – Андреева ще влезе в ролята на Мерседес в операта „Кармен“

Певицата става солист на Софийската опера през ноември 2018 година. Тя има награди от международни конкурси и гастроли на световни сцени. Зрителите помнят нейния дебют като Пепеляшка в едноименната опера на Росини, но тя има вече зад себе си поредица оперни бисери като Малкълм („Жената от езерото“), Флосхилде, Гримгерде, Валтрауте („Пръстенът на нибелунга“), Мари („Летящият холандец“), Еболи („Дон Карлос“) и други. 

„За предстоящия си дебют, съм изправена пред интересна, различна, интригуваща и провокираща роля – Мерцедес, циганка, свободолюбива, с характер и много интереси. Много далечна от моя натюрел, но това е хубавото в нашата професия, че можем да живеем чужд живот – този на нашите герои“, изтъква Александрина.  

Мария Павлова ще бъде Клоринда в операта „Пепеляшка“ на 16 октомври

Наричат певицата „Великотърновското дарование“, защото тя е родом от старопрестолния ни град. Публиката на Софийската опера я помни като участник в много детски опери. Мария твърди, че в своята работа като певица гледа да изпипа всичко докрай. За своята възраст тя има забележителен стаж на музикалното поприще. Благодарна е на Маестро Пламен Карталов и на неговия екип, които са я приели сърдечно и много й помагат. Публиката с нетърпение очаква на види и слуша на 16 октомври Мария Павлова в ролята на Клоринда в операта „Пепеляшка“ на Росини. 

Мариана Цветкова ще се превъплъти в ролята на Ортруд в операта „Лоенгрин“ на 20 октомври

Мариана обича композитора Вагнер  и със силно желание ще влезе в една от големите роли в „Лоенгрин“. „Срещата ми с Ортруд стана по един непредсказуем начин. През лятото на 2009 година Юлия Куртева, тогавашната ни артистичен секретар, ме попита дали имам интерес да пея в концертно изпълнение Ортруд за откриване на сезона. Тогава работех в Южна Корея и ми предстоеше „Турандот“. Реших, че няма да пея Ортруд. Затворих клавира и през септември влязох в Софийската опера. На път за дирекцията погледнах големия афиш – на него беше написано и моето име. Така всичко беше решено и започнах да се подготвям. Това беше началото на моята Вагнерова одисея в Софийската опера. След този концерт Маестро Карталов ме заинтригува за новата постановка на „Рейнско злато“ – Фрика, след което Брюнхилде в целия „Пръстен на нибелунга“. Така Ортруд отвори една врата към Софийската опера и към Вагнеровия репертоар.

Ролята ми на Ортруд – тя е лоша, амбициозна, силно вярва в себе си героиня. Нейната максима е „Дай ми сила на мене и ще покажа колко слаб е твоя Бог, Лоенгрин!“

Аз обаче обичам тази героиня, иначе не бих се превъплътила в нея“ – твърди Мариана Цветкова.   

Мариана разгръща международна кариера, която я отвежда до Миланската Скала, оперните театри и концертни зали в Берлин, Мюнхен, Дрезден, Париж, Виена, Рио де Жанейро, Брюксел Ню Йорк, Детройт, Токио. Учи при прочутата американска оперна певица Мартина Аройо. Във филма за Мариана Цветкова „Пред олтара на Операта“ Мариана казва, че добива популярност, благодарение на композитори като Верди, Пучини, Рихард Щраус, Рихард Вагнер, Бетовен и им е изключително благодарна. 

Пак в „Лоенгрин“, но на 26 октомври Даниел Острецов  ще бъде Лоенгрин

Певецът изгражда богат репертоар: Граф Алмавива („Севилският бръснар“ от Росини), Родриго („Жената от езерото“ от Росини), Дон Отавио („Дон Жуан“ от Моцарт), Дон Базилио и Дон Курцио („Сватбата на Фигаро“ от Моцарт), Алфред („Травиата“ от Верди) и много други. Има множество спектакли и концерти в Италия, Австрия, Германия, Холандия, Дания и САЩ. Той има голям успех във Вагнеровите постановки на Пламен Карталов като Логе от „Рейнско злато“ и Кормчията от „Летящият холандец“. В разговор с журналисти Даниел Острецов изтъква, че темата за ролите, които му предстоят в Операта са постоянни в неговото ежедневие. 

Ще видим Мила Михова в ролята на Виолета Валери в „Травиата“ на 8 и 10 декември

Михова учи пеене при майка си – оперната певица Дарина Такова и при Лукреция Меса. Била е стипендиант на фондация „Райна Кабаиванска“ към Нов български университет и на фондация „Борис Христов“ за Оперното студио в Националната академия „Санта Чечилия“ в Рим, където специализира при Рената Ското. На 28 януари Мила Михова беше в Софийската филхармония партньор на един от най-обичаните оперни певци на нашето време сър Брин Терфел. Уелският бас-баритон избра Михова заради нейния свеж глас, вокално съвършенство и завладяваща артистичност.

Публиката на Софийската опера и балет ще посрещне с нетърпение дебютите на певци като Александрина Михайлова, Александрина Стоянова-Андреева, Мария Павлова, Мариана Цветкова, Даниел Острецов и Мила Михова. 

Да им пожелаем успех!

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:18 на 10.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация