site.btaИРПС: 4.2 млн. лв струваха медийните пакети на държавата за шестте парламентарни кампании в периода 2021 г.-2024 г.
Поредната предизборна кампания в последните 4 години започна в петък със скандал в парламентарната зала. Екипът на Институт за развитие на публичната среда вече представи колко струваха предизборните надпревари на формациите, които се състезаваха за вход в парламента в последните четири години.
Продължаваме темата с обобщени данни за това колко са стрували медийните пакети на хазната в периода 2021 г. - 2024 г. Припомняме, че медийните пакети са вид държавна помощ, която цели да осигури на по-малки и нови политически проекти (без значителни финансови ресурси) достъп до медиите. По този начин те могат да представят посланията си на избирателите и да се конкурират с големите утвърдени политически партии.
Анализ на отчетите от изборите през последните четири години показват, че за всички избори за Народно събрание са били отделени 4 202 904 лв. за медийни пакети.
Някои от формациите са получавали този тип държавна помощ в почти всяка от парламентарните кампании в последните четири години. В допълнение част от тях са се възползвали от медийни пакети за европейския вот на 9-и юни, както и на президентските избори през 2021 г. По този начин за периода 2021 г. – 2024 г. приходите им само от медийни пакети са възлизали на почти 300 000 лв.
Повече информация за това кои формации традиционно се възползват от този вид помощ, кои са най-предпочитаните медии, към които тя се насочва, може да откриете в публикацията ни “4.2 млн.лв.струваха медийните пакети на държавата за шестте парламентарни кампании в периода 2021 г.-2024 г.” в платформата ни “Отворен парламент”.
news.modal.header
news.modal.text