site.btaЕвропейски транспортен клъстер: Отворено писмо
ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-ЖА ЗОРНИЦА ГРЪНЧАРОВА-КОЖАРЕВА,
КАНДИДАТ ЗА МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ПЕЧАТНИ И ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ
ОТВОРЕНО ПИСМО
Уважаема г-жо Грънчарова-Кожарева,
През последните дни ставаме свидетели на медийни спекулации, клюки и гадания относно членовете на бъдещия служебен кабинет. Наблюдаваме и атаки между настоящи и бъдещи министри, които бранят своите постове и позиции. В тази словесно-агресивна среда е възможно предимствата и недостатъците на потенциалните кандидати да останат незабелязани.
Обръщаме се към Вас, защото желаем да Ви представим силните и слаби страни на човека, който в момента заема позицията министър на транспорта и съобщенията, защото това е сектор, който противно на очакванията не върви от само себе си и не бива да бъде оставен на произвола на съдбата.
През последните седмици Георги Гвоздейков поиска оставки на ключови фигури в транспортния сектор (на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” и на ръководството на Национална компания “Железопътна инфраструктура”). Мотивите му бяха витиевати - “несправяне със задълженията”, “занижен контрол”, “неефективно управление”. Ние смятаме, че е безотговорно да се искат чужди оставки, с които министърът оправдава собствената си некомпетентност и незаинтересованост по отношение на сектора, който ръководи. Определяме този акт като форма на “политическо лицемерие”.
С какво се отличи г-н Гвоздейков в изминалите два мандата от неговото управление - с доставката на един медицински хеликоптер, която не премина гладко и стана повод за комични медийни коментари заради липсващата черна кутия, незатварящата се врата и необходимостта от годни уплътнения. Министърът се похвали и с новите влакове, в които се оказа, че климатиците не работят.
Транспортът няма нужда от сензации, а от стратегия за развитие, последователна политика, решителни действия и контрол. Не видяхме нищо от това у министър Гвоздейков и нямаше как да го видим, защото за него автомобилни превози не съществуват или поне не са негов приоритет. В началото на своя мандат, преди да остане като служебен министър той пое ангажимент да проведе междуведомствена среща заради опашките по границите. Направи го, но в края на сегашния си служебен си мандат. Простете нашата припряност, но не сме съгласни да чакаме трети мандат, в който той да разбере, че превоза на товари и пътници, обучението на водачите, таксиметровите услуги и всички съпътстващи транспорта дейности са европейски приоритет и секторът се реформира и модернизира с висока скорост, която България вече не може да навакса.
По отношение на пощенските услуги политиката е ясна и целенасочена - пълно унищожение на Български пощи и естествено прехвърляне на услугите към частни оператори..
За да не остават съмнения относно нашата позиция, си позволяваме да обобщим: Ние няма как да работим с министър, който не желае да работи. Също така не смятаме, че е компетентен и мотивиран да работи за развитието на българския транспортен сектор. На мнение сме, че страната ни няма време да спре и да изчака правителство или отделен министър да осъзнае европейските приоритети и реформи, които трябва да бъдат направени. Проявяваме разбиране и толерантност към всеки, който оглави това министерство и сме винаги на разположение със своя опит и експертиза. Показали сме, че сме диалогични, но не можем да правим повече компромиси, защото не става дума за един човек, а за интереса на цял един голям сектор.
С уважение и в готовност за диалог,
Европейски транспортен клъстер
Българско обединение на шофьорите
Съюза на центровете по авто-мото подготовка
Сдружение „Национален автоинструкторски съюз“
Сдружение „Български автоинструкторски съюз“
Асоциация за обучение в транспорта
Национален автоинструкторски съюз
Съюз на българските транспортни работници
news.modal.header
news.modal.text