Възраждане – Прессъобщение

site.btaКоста Стоянов: Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия

Коста Стоянов: Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия
Коста Стоянов: Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия
Снимка: Пресцентър

Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия. Това заяви народният представител от „Възраждане“ инж. Коста Стоянов, по време на пресконференция във Варна.

На пресконференцията присъстваха още  общинският съветник от групата на „Възраждане“ в Общински съвет Варна -  Юлиян Губатов, Полина Ставрева – Костадинова, която е доктор по  специална педагогика, както и Александра Чолакова – специален педагог и родител на дете с дислексия.

Инж. Стоянов припомни, че по предложение на "Възраждане" и след двугодишен натиск на 31.07.2024 г. Министерски съвет прие изменения на Наредбата за приобщаващо образование. 

„С тях се вменява задължение на държавата да осигурява технически средства и софтуер за подпомагане на обучението на деца с физически увреждания и със специфични нарушения на способността за учене като дислексия, дисграфия и дискалкулия.“, отбеляза народният представител. 

Необходимите средства за закупуване на технологиите ще се осигуряват по Националната програма на МОН „Информационни и комуникационни технологии“.

Идеята бе представена пред структурата на "Възраждане" във  Варна  в средата на ноември 2022 г. от Александра Чолакова  – родител на дете с дислексия и арт-терапевт.

Изключително положителният обществен отзив обедини силите на общинските съветници, на народните представители и на експерти от “Възраждане”.

„Очертаха се две линии за действие: 

едната на местно ниво – чрез Общински съвет – Варна към кмета и дирекция „Образование и младежки дейности“, а другата на национално – чрез разработване и внасяне на законопроект от народните представители на “Възраждане”, който да включи подпомагащи технологии за ученици с дислексия, дисграфия, дискалкулия и смесени разстройства на способността за учене.

Днес можем да кажем, че нашият труд постигна качествена промяна за доброто на българските дете. С промените Наредбата за приобщаващо образование вече ще дава възможност директорите да допуснат подпомагащи технологии в час за учениците със специални потребности. Освен това, МОН преценява да отдели средства в специална програма за закупуване на техника и софтуер.“, каза още инж. Стоянов. 

„Все още обаче е необходимо да се предприемат изменения и допълнения в Закона за предучилищното и училищно образование, за да се гарантира, че учениците със специални потребности и тези със затруднения, но без специален статут „ученик със СОП“, ще получат адекватен цялостен подход и качествено образование.“, отбеляза Полина Ставрева – Костадинова.

На местно ниво борбата продължава – Сдружение на родители внесе цялостна програма за закупуване и управление на 50 броя технически средства подпомагащи четенето за ученици с дислексия с придружаваща поддръжка и обучения за заинтересованите страни.

В национален план от „Възраждане“ възнамеряват да продължат действия в насока за допълнителни промени в Наредбата за приобщаващо образование.

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:36 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация