site.btaВъзраждане: Действаща наредба, приета от ГЕРБ, заплашва 2 млн. автомобили да останат без технически преглед и да бъдат спрени от движение
![Възраждане: Действаща наредба, приета от ГЕРБ, заплашва 2 млн. автомобили да останат без технически преглед и да бъдат спрени от движение](/upload/8694347/%D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%B5%D0%BB+%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%B2_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F.jpg?l=1000)
![Възраждане: Действаща наредба, приета от ГЕРБ, заплашва 2 млн. автомобили да останат без технически преглед и да бъдат спрени от движение](/upload/8694347/%D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%B5%D0%BB+%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%B2_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F.jpg?l=1000&original=3039cd30854ec9e47979d0132fa97409a23d112b)
“Възраждане” предлага свикване на междуведомствена комисия и промяна в наредбата
На брифинг, проведен в Народното събрание, народният представител от „Възраждане“ Ангел Славчев съобщи какви предложения имат от парламентарната група на третата по големина парламентарна сила, за да може да бъде решен проблемът с изискванията по отношение на годишните технически прегледи и ограничението за автомобили, които не покриват новите газови норми, приета през 2018 г.
От „Възраждане“ са внесли две предложения – едното към Министерството на транспорта, а другото към Министерството на екологията. С тях се предвижда преди да бъде спрян от движение един автомобил, на водачът да му бъде предоставен по-дълъг срок, както е в други европейски държави, за да отстрани констатираната неизправност. Народните представители предлагат промяна в действащата наредба, която е приета през 2018 г. от правителството на ГЕРБ.
“Идеята е да се осигури срок от 30 дни за покриване на изискванията за газови норми, преди автомобилите да бъдат спирани от движение, както е в други европейски държави, например Германия.” продължи Ангел Славчев.
Той каза, че заложените норми в приетата наредба по никакъв начин не са подходящи за нашите географски условия, тъй като използваните автомобили не отговарят на тези изисквания, като бензиновите коли се оказват под най-голям удар. Славчев допълни, че това е абсурдно, тъй като е известно, че един дизелов автомобил замърсява околната среда в пъти повече отколкото бензинов такъв. В тази връзка от организацията искат да поставят въпроса пред Министерски съвет за организирането на работна среща с министъра на транспорта и министъра на околната среда и водите, на която да се вземе решение за свикване на междуведомствена комисия за промяна и облекчаване на тежките и ограничаващи условия в тази наредба.
Налага се синхронизация между двете министерства за промяна на решението от 2018 г., което посочва, че всеки автомобил над нормата ще бъде спиран на момента от движение – каза Славчев и допълни, че въпросът е представен и пред служебния министър-председател. Той уточни, че поради характера на наредбата, която е междуведомствена, единственият начин за промяна е чрез предложения към съответните министерства, които трябва да вземат решение за промяна на тежките и ограничаващи условия, тъй като по данни около 2 млн. автомобила ще останат без технически прегледи, ако наредбата продължи да действа в настоящия момент.
Именно поради това от "Възраждане" предлагат да бъде увеличен срокът, който дава възможност на шофьорите да покрият изискванията без да им се спират колите от движение.
news.modal.header
news.modal.text