site.btaОбластна администрация Русе: Русенските депутати от ГЕРБ-СДС ще съдействат за рестарта на „Синият Дунав“
Подобряването на пътната инфраструктура и транспортната свързаност в Русенско обсъдиха народните представители от ГЕРБ-СДС Георги Кръстев и Николай Братованов на среща с областния управител Драгомир Драганов. Акцент беше поставен върху възможностите за възобновяване на директната железопътна връзка на град Русе със столицата София чрез експресната линия „Синият Дунав“. Георги Кръстев, който е и областен координатор на ГЕРБ за Русе, посочи, че е недопустимо в 21 век, когато в Европа все повече се залага на железопътния транспорт, който е екологично чиста алтернатива за придвижване, да няма възможност за директно пътуване в пиковете часове между двата града. Според него е абсолютно недопустимо при смяна на Горна Оряховица пътниците да изчакват два часа, за да се прекачат на друг влак до Русе. Именно така е предвидено в разписанието от следващата седмица. Влакът, който тръгва от столицата към Русе в 14.35 ч. ще пристига в Горна Оряховица в 19.34 ч., а от там към Русе връзката е в 21.35 ч. Това означава, че пътуването с най-предпочитания влак между двата града ще отнема малко над девет часа. „Трябва да се запитаме какво точно искаме – дълго и изпитателно преживяване за пътуващите или адекватна услуга на европейско ниво“, коментира Кръстев и отбеляза, че ще направи всичко по силите си това да се промени. Той и колегата му Николай Братованов изразиха позиция, че е необходимо по линията между Русе и София да се движат и купените наскоро от Германия вагони. „Така ще привлечем част от вече отказалите се клиенти на БДЖ да се върнат обратно към пътуването с влак“, заяви Братованов. Той посочи още, че възобновяването на тази директна влакова връзка между Русе и София ще е в полза не само на жителите на Русенска област, но и на хората от другите области, през които минава линията. Става дума най-вече за Търновско и Плевенско. „Освен това пътуването с влак в повечето случай е по-комфортно отколкото придвижването с автобус на големи разстояния“, коментира още Братованов.
Областният управител Драгомир Драганов проведе поредица от срещи през последния месец и половина с цел рестарт на дългоочакваната директна влакова линия между двата града. Настояването му е в резултат на многобройни запитвания от жителите на Русенско, които се нуждаят от ефективно решаване на проблема за по-бързото и по-комфортното си придвижване до столицата. Към момента директна линия /доколкото може да се нарече директна с прекачване на гара „София Север“/ от столицата към Русе има в 19.55 ч., като тя пристига в крайдунавския град в 02.29 ч. В обратната посока от Русе влакът тръгва в 14.15 часа и пристига в столицата в 20.25 ч. Очевидно и двата влака са крайно неудобни за пътуващите по работа или на отиващите в лечебно заведение в София. Освен това нерядко влакът от Русе към София закъснява, защото е международен. Всички останали влакове са със задължително прекачване на Горна Оряховица, което представлява сериозно неудобство за пътуващите, които трябва да обикалят гарата, за да сменят композицията. Това е най-трудно за майките с деца, възрастните и хората с увреждания, на които често им се налага да носят със себе си и повече багаж.
Припомняме, че областният управител постави въпроса и пред ресорното ведомство, като оттам той получи уверение, че те са запознати с проблема и се опитват да намерят решение. Двамата народни представители са готови да съдействат за възобновяването на „Синият Дунав“ чрез задаване на парламентарни въпроси, както и организиране на среща с министъра на транспорта и съобщенията и останалите отговорни лица.
По време на срещата, на която присъства и общественият посредник Валентин Димитров, Георги Кръстев повдигна въпроса и за забавянето на проектирането на първия лот между Русе и Бяла на автомагистралата Русе - Велико Търново. Дължината на участъка е малко над 40 км. „Трябва да обединим усилията си и да работим заедно за реализирането на този стратегически инфраструктурен проект във възможно най-кратки срокове“, заяви народният представител. В момента се извършва строежа на лот 2, който на практика е обхода на град Бяла и е с дължина малко над 35 км., където собствениците на одържавени земи получиха обезщетения в размер на близо 2.2 милиона лева.
Не бе подмината и темата за създадената организация за движение по време на основния ремонт на Дунав мост. Двамата народни представители също заявиха, че ремонтът на съоръжението е изключително необходим и ако се налага могат да разговарят с румънските си колеги за уточняване на подробности и решаване на евентуални затруднения от двете страни.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text