site.btaВасил Терзиев: Нужни са повече инвестиции и добра свързаност, за да има бъдеще “Враждебна”
“Говорихме за болките на хората от “Враждебна”, за депото за строителни отпадъци, където има всичко друго освен строителни отпадъци, за липсващата канализация, за разбитите улици, за това колко е нечестно, че цяла София е била построена с материали от кариерите тук, а нищо не се е върнало в района. Хората смятат, че това трябва да се промени и аз съм съгласен с тях. Ще адресираме проблемите, за да няма квартали втора ръка.” Това заяви заяви кандидатът за кмет на София Васил Терзиев по време на посещение в квартал “Враждебна”. Той е издигнат от местната коалиция “Продължаваме Промяната - Демократична България (Спаси София). Терзиев беше придружаван от настоящия кмет на район “Кремиковци” Лилия Донкова. Тя е кандидат за нов мандат от коалицията.
“Как се решават тези проблеми - с повече инвестиции и добра свързаност. Това, което прави един квартал по-привлекателен, е свързването с основни пътни артерии. Тангентата се вижда оттук, а няма възел, който да е наблизо. Спирката на метрото - ако беше с 500 метра по-близо, щеше да е много удобно. А наличието на транспортна инфраструктура е важно условие за развитието на кварталите. Както и канализация - това са основни неща, за да могат хората да живеят нормално”, добави Терзиев.
“Много неща трябва да се променят, за да стане по-уютно. Със сигурност транспортният достъп и транспортната инфраструктура. Улиците са в окаяно състояние. Липсата на канализация в 21 век не е нормален начин на живот. И не е честно спрямо хората, защото те са много амбициозни. Това игрище те го направиха със собствен труд. И то дори има осветление, за разлика от квартала като цяло”, каза Донкова.
Проблемът с депата за отпадъци
“В квартала няма и видеонаблюдение, което намалява усещането за сигурност. Няма видеонаблюдение и върху площадките за депониране на боклуци. Как контролираме кой и какво изхвърля?”, риторично попита Донкова. Терзиев добави, че това, че не е ясно кой какво изхвърля, е сериозен проблем, защото тзи отпадъци ще започнат да се просмукват във водите и да стигнат до река “Искър”. “Хората съвсем естествено се притесняват какво може да се случи с децата им, които живеят и играят наблизо. И този проблем трябва да бъде решен”, заяви той.
“Хората споделиха с Васил, че взимат периодично проби от улица 30, от кладенците, които са изградени, за да са сигурни, че вече няма просмукване. За щастие такова все още няма, но докога? И колко време могат да чакат?”, добави Донкова.
В изчерпана кариера за инертни материали ”Пет могили” би трябвало да се депонират за временно съхранение само строителни отпадъци, но се депонират всякакви. И депонирането уж е временно - тоест след две години те трябва да са преработени, но това не се случва.
Същото е положението с депото в непосредствена близост до Летище София. Разрешителното е за земни маси, но там са депонират строителни отпадъци, затрупани със земни маси. Донкова е подала сигнал в прокуратурата, но по него не се случва нищо.
Транспортната свързаност на “Враждебна”
Донкова се оплака, че не е срещнала разбиране от досегашната власт за модела на транспортна свързаност на района. “В момента има само един довеждащ автобус, който отива до метростанция. Това означава, че ако хората искат да отидат на работа или децата да отидат на училище, им отнема по час, час и половина. Това не е нормално в 21 век. И то при тези условия и тези възможности, които има в София”, каза тя.
Васил Терзиев обясни, че не може да обещае, че метрото ще стигне до “Враждебна”, но ще направи всичко по силите си, за да помогне това да се случи. “Мога да обещая, че ще направя каквото е необходимо, какво би струвало, има ли откъде да се финансира. Защото със сигурност, за да подобрим северните квартали, трябва да има градска железница, трябва да има метро, трябва да има достъп до гръбнака на транспортната инфраструктура”, завърши Терзиев.
news.modal.header
news.modal.text