site.btaДирекция "Добро управление", Администрация на Министерския съвет: Стартира кампания #резултатиОПДУ
С кампанията #резултатиОПДУ, ще популяризираме резултатите от значими проекти изпълнени по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, които непрекъснато променят живота на хората с новия начин на общуване с администрацията. В самия край на програмата още веднъж искаме да припомним какво създадохме с нашите бенефициенти и да благодарим за подкрепата на ЕС. Следете клиповете от кампанията и се абонирайте за нашия YouTube канал.
#РезултатиОПДУ \ portal.nra.bg
ПОРТАЛЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ НА НАП,
финансиран по ОП „ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ“
Видеото #РезултатиОПДУ \ portal.nra.bg може да видите на следния линк.
Националната агенция за приходите е с модерен портал, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, с множество функционалности, които клиентите управляват съвсем сами. Платформата за електронни услуги на НАП е интегрирана с над 80 информационни системи и предлага достъп до над 150 електронни услуги за юридически лица и 120 за физически лица. Тя е базирана на архитектура ориентирана към услуги (SOA). Електронните услуги в portal.nra.bg са групирани в категории, които се визуализират още преди логване в портала и дават информация как могат да бъдат достъпени, а именно с:
- квалифициан електронен подпис (КЕП)
- ПИК на НАП
- е-Автентикация
- свободен достъп
Клиентите на НАП вече не подават заявление за достъп до услугите, ако искат да ги ползват за себе си. Порталът на НАП асоциира достъпа до услугите с физическите лица, а не с техния КЕП, което води до облекчението, че при смяна на КЕП не следва да се подават допълнителни документи към НАП за достъп до услугите на агенцията.
Упълномощаването за достъп до услуги между бизнеса вече се случва без участието на служителите на агенцията. Към средата на март 2023 г. има над 700 000 000 уникални профили на потребители и над 400 000 000 регистрирани заявки през е-Портала и услугите на НАП.
По проучване на Института за пазарна икономика, в следствие реализирането на проекта за една година, по определена методика е изчислено, че се спестяват:
- 102 000 работни дни
- 99,8 млн. лв. разходи за бизнеса
- Увеличение на електронните разплащания през портала
- Увеличение на събираемостта на приходите
- надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП
Проектът получи престижната награда в категория "Публична администрация" на Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ) за 2021 г., както и специалната поощрителна награда в първото издание на конкурса Digitalk&A1 Awards през 2021 г.
Електронните административни услуги, водят до подобряване на качеството на обслужване, повишаване ефективността на публичния сектор, намаляване на административната тежест, създават по-добри условия за икономическа и инвестиционна дейност. Те са част от развитието на електронното управление като основа за модернизация на държавната администрация и оптимизиране на процесите по административно обслужване на гражданите и бизнеса.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТА:
Име: Проект BG05SFOP001-1.002-0011 „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи“, се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд (ЕСФ)
Бенефициент: Национална агенция за приходите (НАП)
Контакти: Малина Панайотова, директор на дирекция „Информационни системи и моделиране на бизнес процеси“, НАП, m.panayotova@nra.bg, +359 887 606 627
Сайт на организацията: https://portal.nra.bg/
ТАГ: #РезултатиОПДУ; Оперативна програма; Добро Управление; ОПДУ; Good Governance; Електронно управление; еУправление; Eлектронни услуги; Нов портал; НАП;
Повече информация за програмата може да намерите на:
news.modal.header
news.modal.text