site.btaЗаместник-министър Джиков: Работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България
![Заместник-министър Джиков: Работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България](/upload/1002657/23-01-2023+%D0%94%D0%B6%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2+1.jpg?l=1000)
![Заместник-министър Джиков: Работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България](/upload/1002657/23-01-2023+%D0%94%D0%B6%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2+1.jpg?l=1000&original=ad2619a769eadd45c0c4a43a9180c22441f25834)
В Министерството на земеделието работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България. Това заяви заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков на среща по проект „Модернизация на туристическите услуги в България чрез виртуална реалност, дигитални туристически маршрути и широко социално включване през съвременните IT решения“, която се проведе в края на миналата седмица. В дискусията участваха министърът на туризма д-р Илин Димитров и ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров.
Аграрният заместник-министър посочи, че виненият туризъм дава живот на много селски общини и на регионите като цяло. Той коментира още, че при него посетителите не просто търсят дегустация на вино, но те посещават и културно-исторически забележителности, отсядат и в места за настаняване, търсят и други търговски обекти. По думите му страната има и много добри условия за ловен туризъм, който има потенциал за привличане на гости от цял свят.
„Инициативата за създаване на дигитална карта и маршрути е изключителна, защото отваря нови хоризонти в няколко отрасъла. Надявам се работата по този проект да продължи и след мандата на служебния кабинет, защото е интересен и важен за бизнеса“, посочи още земеделският заместник-министър.
Тодор Джиков информира, че в момента се работи по организацията за участие на страната ни в едно от най-големите винени изложения „ПроВайн“. Той уточни, че форумът e изцяло „Бизнес за бизнеса (B2B)“, като предоставя възможност на родните производители да сключват директни договори за продажба.
„Министерството на земеделието разработва и маркетингова стратегия за развитие на българските винопроизводители в различните сегменти с три годишен хоризонт“, съобщи заместник-министър Джиков. Той уточни, че се търсят и възможности за нейното финансиране, като в този период се очаква тя да покаже своята ефективност за популяризиране на сектора и за намиране на нови пазари. Заместник-министърът допълни, че предвид икономическите турболенции е нужно да се обмислят и варианти родни продукти да се представят на азиатските пазари, където ситуацията е по-стабилна.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text