site.btaАктуализираме контактите си с приходната агенция по електронен път
Притежателите на електронен подпис или персонален идентификационен код (ПИК) на НАП могат да актуализират онлайн своя имейл или телефон за контакт с приходната администрация чрез електронната услуга „Управление на контактна информация“.
Актуализирането на данните ще улесни комуникацията и ще допринесе за подаване на повече и по-навременна информация към клиентите на НАП, което ще им спести ненужно напрежение по отношение на пропуснати срокове и дължими плащания. При наличието на актуални електронни адреси за кореспонденция ще е възможно комуникацията с приходната агенция да се извършва изцяло онлайн, а не на хартия.
Електронният адрес за кореспонденция за получаване на съобщения от НАП е задължителен за лицата, регистрирани по Закона за данъка върху добавената стойност, и поради тази причина актуалният имейл трябва да е един, поясняват от НАП.
При всяко актуализиране на имейл, системата изпраща линк на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в 2 стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер, уточняват от приходната агенция.
В началото на октомври НАП спира достъпа до стария портал за електронни услуги. Потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не трябва допълнително да се идентифицират в новия Портал за е-услуги на НАП, тъй като текущите им достъпи до услуги и информация са запазени и не са необходими допълнителни действия от тяхна страна. Потребителите могат да намерят повече информация за новия портал за електронни услуги и видео представяне в сайта на приходната агенция.
news.modal.header
news.modal.text