site.btaЦЕНТРАЛНА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ

IR 20:40:30 07-06-2013
PP2040IR.028
ЦИК - РЕШЕНИЕ НОМЕР 2708-МИ

ЦЕНТРАЛНА
ИЗБИРАТЕЛНА
КОМИСИЯ


Р Е Ш Е Н И Е
номер 2708-МИ
София, 7 юни 2013 г.

ОТНОСНО: условията и реда за извършване на социологически
проучвания в изборния ден в частични и нови избори за общински
съветници и кметове

На основание чл. 26, ал. 1, т. 21 и 21а, чл. 136, чл. 137, 137а,
137б и чл. 280 и 284 от Изборния кодекс Централната избирателна
комисия

Р Е Ш И :

1. Агенциите, които ще извършват социологически проучвания в
изборния ден, не по-късно от 7 дни преди него представят в ЦИК
следните документи:
а) заявление по образец (Приложение номер 120 от изборните
книжа, приети с Решение номер 2699-МИ на ЦИК от 6 юни 2013 г.),
подписано от представляващия/те агенцията лице/а или от изрично
упълномощено от него лице. Ако заявлението е подписано от
упълномощено лице се представя и заверено копие от неговото
пълномощно;
б) удостоверение за актуално правно състояние, издадено не
по-рано от датата на насрочване на изборите за народни
представители - датата на обнародване на указа на президента на
република България за насрочване на изборите;
в) списък, съдържащ имената, единния граждански номер на
анкетьорите и номерата на избирателните секции, извън които ще
се осъществява анкетирането. Списъкът се представя задължително
в 2 екземпляра на хартиен носител и отделно на електронен
носител;
г) изрично пълномощно от представляващото/ите агенцията лице/а,
в случаите когато документите се подават от упълномощено/и
лице/а. Не е необходимо пълномощното да бъде нотариално
заверено;
д) инструкция (методика) за извършване на социологическите
проучвания в изборния ден (в запечатан непрозрачен плик);
е) кратко описание на опита на агенцията за провеждане на
социологически проучвания.
2. Агенциите, които ще извършват социологически проучвания в
изборния ден, се вписват в специален регистър (Приложение номер
121 от изборните книжа, приети с Решение номер 2699-МИ на ЦИК от
6 юни 2013 г.).
3. Централната избирателна комисия с решение регистрира
агенциите и анкетьорите, които ще извършват социологически
проучвания в изборния ден, и публикува агенциите на интернет
страницата си в регистъра за публикуване на агенциите, които ще
извършват социологически проучвания в изборния ден (Приложение
номер 122 от изборните книжа, приети с Решение номер 2699-МИ на
ЦИК от 6 юни 2013 г.).
4. Агенция, която е регистрирана да извършва социологически
проучвания в изборния ден не може да участва и с наблюдатели в
изборите.
5. Агенциите, регистрирани да извършват социологически
проучвания в изборния ден, представят в ОИК до 2 дни преди
изборния ден списък, съдържащ имената, единния граждански номер
на анкетьорите и номерата на избирателните секции на територията
на съответната ОИК, извън които ще се осъществява анкетирането.
Списъкът трябва да е заверен и подпечатан с печат на ЦИК.
Информацията е само за служебно ползване на ЦИК и ОИК.
6. Централната избирателна комисия издава удостоверения на
регистрираните анкетьори (Приложение номер 123 от изборните
книжа, приети с Решение номер 2699-МИ на ЦИК от 6 юни 2013 г.).
Удостоверението служи за легитимация на анкетьорите.
7. Анкетьорите са длъжни да носят в изборния ден само
отличителни знаци по образец, утвърден от ЦИК, като на бял фон с
черни букви се изписва качеството им. Обозначителният знак
(бадж) за анкетьорите е с размери в широчина 90 мм и 55 мм във
височина. В баджа се поставя информационна табела (приложение
номер 1 към настоящото решение) от бял картон, на която с главни
букви с черен цвят е изписано АНКЕТЬОР.
8. Анкетьорите не могат да извършват социологически проучвания
непосредствено пред избирателните секции. Интервюта с гласували
избиратели се провеждат извън избирателните секции, когато това
не създава затруднения за изборния процес.
9. Едно лице не може да бъде едновременно анкетьор и наблюдател.
10. Резултатите от социологическите проучвания, извършвани в
изборния ден, се оповестяват след 20,00 ч. на изборния ден.
12. От деня на обнародване в "Държавен вестник" на указа на
президента за насрочване на съответния вид избор до изборния ден
включително, всяко огласяване на резултати от социологически
проучвания по повод на изборите, извършено чрез медийна услуга
или по друг начин, при огласяването трябва да съдържа информация
за възложителя на проучването, агенцията, извършила
проучването, и източниците на финансирането му.
13. Информацията по т. 12 се представя пълно и ясно, като в
печатен или друг текстови материал е в обособено поле на видно
място и заема не по-малко от 5 на сто от общата площ на
материала, а в аудио- и аудио-визуални материали, излъчени по
електронните медии, или в представяне пред публика - веднъж в
началото и веднъж в края на материала или представянето.
14. Разпоредбите на т. 12 и 13 се прилагат и в случаите, когато
агитационни материали на партии, коалиции от партии, инициативни
комитети и кандидати съдържат или се позовават на резултати от
социологически проучвания.
15. Лицата, които провеждат социологически проучвания по повод
на изборите и/или огласяват резултати от тях, не могат да се
позовават на служебна, търговска или друга защитена от закон
тайна, за да укриват информацията по т. 12.
16. Настоящото решение отменя Решение номер 1543-МИ от 20
декември 2011 г. на ЦИК и решение номер 1687-МИ от 8 март 2012
г. на ЦИК.


ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Румяна Сидерова

СЕКРЕТАР:
Севинч Солакова

АМ/ЛТ


Приложение номер 1

Образец на обозначителен знак - бадж

за регистриран в ЦИК анкетьор на социологическа агенция,
която ще извършва социологически проучвания в изборния ден



АНКЕТЬОР
















/ПП/



news.modal.header

news.modal.text

Към 11:45 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация