site.btaТри урока по математика получиха най-много гласове в Академията за дигитални умения

Три урока по математика получиха най-много гласове в Академията за дигитални умения
Три урока по математика получиха най-много гласове в Академията за дигитални умения
Три урока по математика събраха най-много гласове в Академията за дигитални умения. Снимка: Yettel

Три урока по математика, които насърчават учениците да се справят с различни предизвикателства с помощта на инструменти на изкуствения интелект (ИИ), събраха най-много гласове в състезанието на Академията за дигитални умения. Те показват методи за изчисление на дължина и наклон на рампа за хора с увреждания, създаване на визуални материали с числото ''Пи'' и проверка на задачи със събиране и изваждане. Инициативата на образователния сайт prepodavame.bg с подкрепата на телекомуникационна компания у нас събра в специална библиотека селекция от най-добрите учебни планове, създадени в рамките на обученията за учители през 2024 година, съобщиха организаторите.

В библиотеката на проекта преобладават уроци по предметите, свързани с информационните технологии - компютърно моделиране и информационни технологии, информатика, български език и литература (БЕЛ) и природни науки - човекът и природата, биология, география. През целия ноември 170 от тях се състезаваха за вота на потребителите в образователната платформа prepodavame.bg. 

“В конкурса се включиха учители с различен опит в интегрираното използване на изкуствен интелект в класната стая. От уроците е видно, че те проявяват творчески дух и опитват да дадат на учениците си основата, която им е нужна, за да се справят с новите технологии”, коментира Иван Попов от екипа на prepodavame.bg.

Креативност, практическа насоченост и възможност за творчество отличават трите учебни плана, спечелили състезанието. Те са предназначени за ученици от трети, седми и девети клас и им обясняват важни математически функции и правила чрез различни ситуации. 

В урока за тригонометричните функции се вижда приложението им в реалния живот с пример за проектиране на рампа за хора с двигателни затруднения. Учениците трябва да търсят нормативни изисквания за подобни рампи с помощта на ИИ, проверяват данни и чертаят схеми в GeoGebra. Те използват синус и косинус, за да изчислят елементи на правоъгълен триъгълник, и решават задачи с помощта на тригонометричните функции. Учебните материали са дело на Гинка Гамсъзова от СУ ''Св. Софроний Врачански'' в гр. Пловдив. 

''Математически детектив'' е играта, в която учениците от трети клас работят в групи по задачи за събиране и изваждане, като използват ИИ инструменти за проверка на решенията. Виртуалният помощник им дава също насоки и задачи. Автор на урока е Яница Манолова от ОУ ''Св. Климент Охридски'' в гр. Хасково.

Третият урок набляга върху творческите дейности. След като се запознаят с концепцията за числото Пи и неговото приложение – формулите за обиколка и лице на кръг, учениците решават практически задачи, а в креативната част създават визуални материали на числото "Пи" с помощта на ИИ инструменти. Урокът е създаден от Златина Захариева от ОУ ''Христо Смирненски'' в гр. Радомир. 

Дигиталната академия помага на учителите да се адаптират към дигиталния свят и да усвояват нови знания, свързани със съвременните технологии и изкуствения интелект. Материалите имат практически фокус, така че лесно да се прилагат в учебния процес и да позволяват използването на различни инструменти като ChatGPT, Gemini, Copilot и BgGPT. Проектът е част от програмата на телекома ''Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения'', която насърчава дигиталното приобщаване на населението. Амбицията на оператора е всяка година да помага на 10 000 души да подобрят дигиталните си способности. 

/ЙВЛ

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:11 на 18.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация