site.btaБългарската асоциация на рекламодателите апелира за етика, коректност и отговорност в рекламната дейност

Българската асоциация на рекламодателите апелира за етика, коректност и отговорност в рекламната дейност
Българската асоциация на рекламодателите апелира за етика, коректност и отговорност в рекламната дейност
Изображение: БАР

Във връзка с нарасналия обществен интерес към търговската комуникация в социалните медии, при която се използват влиятелни личности (инфлуенсър маркетинг), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) апелира към всички рекламодатели за етична, коректна и отговорна работа. Асоциацията заклеймява лошите практики, като непосочване на брандирано съдържание и неспазване на етични стандарти в комуникацията, се казва в позиция на организацията, получена днес в БТА.

От БАР посочват, че са част от Националния съвет по саморегулация (НСС), а членовете на организацията се съобразяват с "Препоръките за инфлуенсър маркетинг" ( Препоръки за инфлуенсър маркетинг - Национален съвет за саморегулация (nss-bg.org) ) Те са приети с цел осигуряване на ефективна защита на потребителите и обществото от неетични форми на търговска комуникация. Особено внимание се обръща при търговската комуникация на продуктови категории като цигари, алкохол, енергийни напитки, хазарт предвид необходимостта от защита на най-уязвимата група от обществото - децата, посочват от асоциацията.

От организацията изтъкват, че съгласно приетата в Етичния кодекс на НСС дефиниция "всяко съдържание, създадено от влиятелна личност, което промотира даден бранд и/или продукт/услуга, се приема за търговска комуникация при две условия - наличие на контрол от страна на рекламодател върху съдържанието и заплащане на влиятелната личност или друга насрещна престация. Основни елементи са разпознаваемостта и обозначаването, при които комуникационното съдържание следва да е създадено по начин, който не би заблудил аудиторията относно комерсиалния му характер, а именно - незабавно обозначаване, лесно забележимо, непосредствено до съдържанието, ясно обяснено и лесно разбираемо, поясняват от БАР. Препоръчва се да се използва знака "#" (хаштаг), да се посочи името на бранда/рекламодателя и в допълнение да се употребяват думи на български или английски език, описващи естеството на споразумението между рекламодателя и влиятелната личност: например #реклама/аd #спонсорирано/sponsored, #безплатни мостри/free samples, #в партньорство с/in partnership with и пр. Освен хаштаг, брандирано съдържание може да се обозначи и през настройките в социалната платформа (Branded Content).

Като особено важен от асоциацията открояват принципа за отговорна комуникация, при който не само рекламодателите, но и влиятелните личности следва да познават добрите европейски практики за отговорен маркетинг и да спазват етичните правила в рекламната индустрия, от която според организацията те също са станали част.

Чрез добрите практики за "маркетинг чрез влиятелни личности", които членовете на БАР приемат и използват, асоциацията иска да даде пример за етична и отговорна комуникация в социалните медии на всички рекламиращи бизнеси в България, се казва още в позицията на организацията.

Софийската районна прокуратура се самосезира по повод публикувания видеоклип от певицата Диона, в който се рекламира енергиен продукт на прах, съобщи вчера за БТА говорителят на институцията Николай Николаев. Ден преди това Министерството на здравеопазването, Българската агенция по безопасност на храните, Изпълнителната агенция по лекарствата, Комисията за защита на потребителите се сезираха по сигнал за онлайн продажба на неразрешените продукти "енергиен сниф" и "алтернатива на енергийни напитки".

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:28 на 30.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация