site.btaСамолет се е приземил принудително на летище София след отказ на автопилота
VINF 20:04:31 10-02-2022
MM2001VI.029
София - летище - инцидент
Самолет се е приземил принудително на летище София след отказ на автопилота
София, 11 февруари (Иван Лазаров, БТА)
Планиран полет от София до Истанбул е бил прекъснат, а самолетът се е върнал принудително на летище София след отказ на автопилота. Информацията потвърди за БТА Христо Христов, председател на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт. Инцидентът е станал късно вечерта на 6 февруари, неделя.
"Самолетът каца нормално, без никакви проблеми, без да има конструктивни изменения или удар. Всички пътници и екипажът са живи и здрави", посочи Христов. Той поясни, че екипажът на машината е докладвал за проблеми с автопилота на 6 хил. метра височина, а веднага ръководството на въздушното движение организира успешното им завръщане на земята. Техническата проверка е установила, че отказът на автопилота е вследствие на изгоряло електрическо реле, което е наложило ръчното приземяване.
Съгласно ръководството за експлоатация на този тип самолети, уточни Христо Христов, той е могъл да продължи да лети по маршрута си, но препоръката на производителя е да се извърши кацане възможно най-бързо.
/ММ/
MM2001VI.029
София - летище - инцидент
Самолет се е приземил принудително на летище София след отказ на автопилота
София, 11 февруари (Иван Лазаров, БТА)
Планиран полет от София до Истанбул е бил прекъснат, а самолетът се е върнал принудително на летище София след отказ на автопилота. Информацията потвърди за БТА Христо Христов, председател на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт. Инцидентът е станал късно вечерта на 6 февруари, неделя.
"Самолетът каца нормално, без никакви проблеми, без да има конструктивни изменения или удар. Всички пътници и екипажът са живи и здрави", посочи Христов. Той поясни, че екипажът на машината е докладвал за проблеми с автопилота на 6 хил. метра височина, а веднага ръководството на въздушното движение организира успешното им завръщане на земята. Техническата проверка е установила, че отказът на автопилота е вследствие на изгоряло електрическо реле, което е наложило ръчното приземяване.
Съгласно ръководството за експлоатация на този тип самолети, уточни Христо Христов, той е могъл да продължи да лети по маршрута си, но препоръката на производителя е да се извърши кацане възможно най-бързо.
/ММ/
news.modal.header
news.modal.text