site.btaАджерпрес: Медийният пазар на Румъния прескача границата от 700 млн. евро през 2023 г.

Аджерпрес: Медийният пазар на Румъния прескача границата от 700 млн. евро през 2023 г.
Аджерпрес: Медийният пазар на Румъния прескача границата от 700 млн. евро през 2023 г.
Снимка: Аджерпрес

Медийният пазар на Румъния достигна приблизителна нетна стойност от 701 милиона евро през 2023 г., което е с 6,5% повече спрямо 2022 г., предаде за БТА румънската агенция Аджерпрес, позовавайки се на  специализиран анализ, публикуван днес.

Прогнозите за текущата година, направени от Media Fact Book, показват, че местният медиен пазар ще продължи да расте до 762 милиона евро, със значително увеличение за телевизия (+10%) и външни пространства (OOH, Out-of-home) (+10%), и умерено увеличение за цифрови медии (+7%) и радио (+7%). От друга страна, медийният пазар в сегмента „Печат“ ще намалее с 10%.

Според доклада през 2023 г. дигиталните медии продължават растежа си (+8% спрямо 2022 г.) до 252 милиона евро, или 36% от общия медиен пазар.

Телевизионната аудитория също отбеляза по-умерен спад и предходната година приключи с минус 4%, спрямо 2022 г., спад, компенсиран от силните резултати през последното тримесечие, което балансира по-слабото начало на годината. Нетната стойност на телевизионния пазар остава постоянна – 368 млн. евро (52% от общия медиен пазар).

Новинарските канали увеличиха своето присъствие, особено сред зрялата демографска група със среден и висок социален статус. Те изведоха на преден план глобални събития, като развитието на конфликтите в Украйна и Близкия изток и очакваната подготовка на политическите партии за изборите през 2024 г., докато телевизията остана центърът, който привлича с големи спортни събития, шоу програми за таланти и популярни сериали.

Що се отнася до пазара на рекламата извън дома (OOH), той продължи да се консолидира, отбелязвайки ръст от 12%, с приходи от 41 милиона евро, което е 6% от общия медиен пазар в Румъния. През 2024 г. се очаква увеличение от 10% до приблизително 45,6 милиона евро.

Същевременно през 2023 г. радиостанциите привлякоха аудитория с различни музикални, развлекателни и актуални предавания, което доведе до скок от 10% на пазара на радиореклама на годишна база до обща нетна стойност от 35 милиона евро. Media Fact Book очаква 7% ръст на пазара до приблизително 37,5 милиона евро.
През 2023 г. пазарът на печатни медии се сви с 11% спрямо 2022 г. до 5 милиона евро и делът му се равнява на по-малко от 1% от медийния пазар. През 2024 г. се очаква отрицателната тенденция да продължи до приблизително 10% от 2023 г. и обща пазарна стойност от 4,5 милиона евро.

(Новина, избрана от румънската агенция АДЖЕРПРЕС за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)   

/ЕЩ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:30 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация