site.btaМИНА: Резултатите от изследването PISA2022 се определят като знак за тревога от министерството на образованието на Черна гора
Черногорските ученици се представят по-зле при последното изследване на Програмата за международно оценяване на учениците PISA 2022, отколкото през 2018 г., поставяйки отново Черна гора в долната част на класацията, предаде за БТА черногорската агенция МИНА, позовавайки се на презентация на Министерството на образованието, науката и иновациите на Черна гора и на Центъра за тестване.
Висшият служител на образователното министерство Драган Бойович каза, че резултатите от теста PISA са знак за сериозна тревога за черногорското образование.
Според него е очевидно, че образованието се нуждае от реформи и че някои реформи в миналото са се оказали неефективни.
„Трябва да съобразим нашата система със съвременните методи на обучение. Живеем в дигитална епоха и е безспорна необходимостта от цифровизация на цялата образователна система“, каза Бойович.
Директорът на центъра за тестване Милош Тривич каза, че в теста PISA в Черна гора през април-май миналата година са участвали 5793 ученици от 63 училища.
Той обясни, че резултатите на Черна гора във всички области – четивна грамотност, математика и природни науки - са в долната трета на страните, като добави, че учениците са получили 406 точки по математика, което поставя страната на 54-та позиция.
На теста по четивна грамотност Черна гора е с 405 точки на 56-та позиция, а на теста по природни науки е с 403 точки на 62-ра позиция.
Тривич добави, че Черна гора е в по-добро положение от Северна Македония, Албания и Косово и по-зле от Словения, Хърватия и Сърбия.
Той добави, че и в трите области Черна гора се е справила по-зле, отколкото през 2018 г.
(Тази информация се разпространява от БТА по договор с черногорската агенция МИНА)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text