site.btaГолемите онлайн платформи не изпълняват обещанията за противодействие на дезинформацията, отчитат пред ЕП наблюдатели


Големите онлайн платформи не изпълняват обещанията за противодействие на дезинформацията, заяви днес Паоло Чезарини от Европейска обсерватория за цифрови медии (ЕОЦМ/EDMO) в изказване пред специалната комисия на Европейския парламент за защита на демокрацията.
Той даде пример с "Майкрософт" и "Гугъл", където мерките за проверка на факти наскоро са били изцяло отменени. По неговите думи позицията на "Мета" по този въпрос остава неясна, но се отчитат заявките на изпълнителния директор Марк Зукърбърг за спиране на проверката на съдържание във "Фейсбук" и "Инстаграм", и замяната им с възможност потребителите да подават сигнали за незаконно или вредно съдържание. От "ТикТок"казват, че ще съобразят позицията си с останалите, добави Чезарини.
Координаторът в ЕОЦМ Томазо Канета коментира, че подходът, предприет от Зукърбърг, е недостатъчен и трябва да се допълва с работата на проверителите на факти.
По думите на Чезарини се наблюдава ограничаване на достъпа на изследователите до данни, не е сигурно дали наистина "Гугъл", "Майкрофот" и "ТикТок" са спрели политическата реклама, както твърдят. Има нужда от по-добри анализи на дезинформацията и ефективността на досегашните политики, каза Чезарини. Без данните от проверителите на факти, не може да се постигне добра медийна грамотност в обществото, допълни той. Експертът посочи, че с връщането на власт на президента на САЩ Доналд Тръмп технологичните гиганти са изразили нежелание да следват европейските правила.
/ДИ/
news.modal.header
news.modal.text