site.btaДве български момчета – инженери на чипове, гостуваха на училище „Елин Пелин” в Остин

Две български момчета – инженери на чипове, гостуваха на училище „Елин Пелин” в Остин
Две български момчета – инженери на чипове, гостуваха на училище „Елин Пелин” в Остин
Снимка: Училище „Елин Пелин” в Остин

На гости на по-големите ученици в Българското училище „Елин Пелин” в Остин, Тексас, САЩ, бяха две български момчета - Преслав и Емо. Те разказаха за професията си на инженери на чипове и как чиповете са в основата на много технологични иновации - изкуствен интелект, роботи, самоуправляващи се коли, електрически автомобили, ракети и др. Това съобщи просветното средище на Фейсбук страницата си. 

Учениците се забавляваха да създават изображения на любимите си герои с помощта на изкуствен интелект под ръководството на Преслав и Емо, става ясно още от публикацията. 

Гостите посетиха часа по история на 5.  клас и взеха участие в представянето на урока за създаването на българската държава от хан Аспарух.

„Преслав и Емо поиграха футбол с децата в междучасието и обещаха скоро да дойдат пак. Ще ги очакваме с нетърпение“, отбелязаха от учебното заведение.

Както БТА писа, училището „Елин Пелин“ е под опеката на фондация „Елин Пелин“, Тексас. 

Фондацията е основана през юни 2012 г., за да поддържа българската култура, традиции и национално наследство, като популяризира българските обичаи и език из цялата общност. Тогава училището започва с 20 деца в град Хюстън. А в момента децата вече са 90 и има 4 локации за присъствено обучение - две в град Хюстън, една в Сан Антонио и една в Остин, както и онлайн форма на обучение, която е предвидена освен за деца и за възрастни. 

Класовете за деца, които предлага училището, са от предучилищна група до осми клас. В него се изучава и български език като чужд.

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:34 на 31.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация