site.btaОБНОВЕНА Премиерът да каже твърдо "не“, ако Борисов и Пеевски му предлагат такива схеми, каза Кирил Петков във връзка с изграждането на участък Бяла-Велико Търново

Сега е моментът премиерът да каже твърдо "не“ на този тип схеми. Пусне ли тези 40% "качествен критерий", ще откраднат половината магистрала, коментира в кулоарите на парламента съпредседателят на "Продължаваме промяната" и бивш премиер Кирил Петков в продължение на критиките на ПП от сутринта във връзка с обществена поръчка за изграждане на участък Бяла-Велико Търново на магистралата. Петков и Андрей Цеков преди началото на днешното пленарно заседание алармираха за възможни, според тях, корупционни схеми в тази поръчка . А на заседанието на Министерския съвет премиерът Росен Желязков и регионалният министър Иван Иванов отговориха, като гарантираха пълна прозрачност на дейностите по изграждането на участъка.

По думите на Кирил Петков Росен Желязков трябва  да каже твърдо "не“, ако Борисов и Пеевски му предлагат такива схеми и той се чувства задължен. Тук е моментът да се еманципира, той трябва да каже, че най-ниската цена е правилният подход, и цената на тази магистрала трябва да е наполовина, посъветва бившият премиер.

Моето правителство падна точно поради същото предложение  - от АПИ бяха предложили 40% т.нар. качествен критерий, аз го наричам "корупционното есе“ в подаването на документите. Аз казах твърдо "не“ и тогава падна правителството, каза Кирил Петков.

На въпрос дали биха работили с Делян Пеевски и "ДПС-Ново начало“,  отговори – "аз няколко пъти идвах при него на първия ред, само че по различен начин“. Пеевски днес заяви, че "оттук нататък ще работят с нето, защото хората решават така".

Премиерът Желязков се превърна в един защитник на непрозрачни схеми, по които се разходват публичните средства, коментира и Андрей Цеков. Той обясни, че по време на кабинета "Денков“ всички поръчки, обявявани от АПИ, са били по критерий за най-ниска цена. Сега сме изправени пред поръчка, която се обявява по критерий „40% оценка на техническо предложение, което е кой е написал най-доброто есе как ще построя една магистрала, плюс 60% цена“. По думите му прави впечатление фрапантната разлика в цените на два договора – един действащ, сключен през 2022г., и един бъдещ, който ще бъде сключен вероятно тази година. Два пъти и половина разлика – 20 млн.лв. срещу 50 млн.лв., подчерта Цеков.

Аргументите на регионалния министър Иван Иванов, коментира – ако погледнем един участък от строящата се магистрала и един от бъдещата – те са абсолютно идентични. Става въпрос за първите участъци – 3 хил.метра мостове, виадукти, точно толкова в първия участък на едната и в първия участък на втората. Разликата, по думите му – едната цена 20 млн.лв, другата – 50 млн.лв. Единствената причина за такава разлика в цените е, че не се цели реално строителство при реални пазарни цени, а задкулисни схеми, смятат от ПП, обобщи Андрей Цеков. 

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:26 на 25.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация