Сдружение "Алианс на технологичната индустрия - АТИ" – Прессъобщение

site.btaАТИ: Отворено писмо до Комисията за защита на потребителите

АТИ: Отворено писмо до Комисията за защита на потребителите
АТИ: Отворено писмо до Комисията за защита на потребителите

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

ОТНОСНО: Покана за участие в обществена дискусия на 11.03.2025 г., в пресклуба на БТА, организирана от Комисия за защита на потребителите (КЗП)

Алиансът на технологичната индустрия и мобилните оператори винаги са били ангажирани с активен и конструктивен диалог с регулаторните органи и потребителските организации. Нашата цел неизменно остава осигуряването на най-добрите условия за потребителите чрез открит и експертен диалог, основан на факти, професионализъм и съвместни усилия.

С оглед на наскоро проведеното изслушване в Народното събрание, където мобилните оператори взеха активно участие и се запознаха с всички изложени доводи, считаме за неефективно провеждането на нова публична дискусия в подобен формат в толкова кратък срок.

Липсата на конкретна нова информация и експертен анализ, които да надграждат предишните обсъждания, поставя под въпрос продуктивността на подобна среща. Още повече, публичният формат с твърде общи теми за дискусия не създава условия за задълбочен и експертен разговор, а напротив – създава риск от неправилни интерпретации и отклоняване на фокуса от реалните решения. Поради това Алиансът на технологичната индустрия и мобилните оператори няма да участват в обявената среща на 11.03.2025 г.

Многократно отбелязвахме, че ефективният диалог с КЗП трябва да започне с организирането на индивидуални срещи между регулатора и отделните оператори. Това е единственият начин да се постигне напредък по конкретни въпроси, свързани с всеки отделен оператор, като същевременно се осигури среда за обсъждане на чувствителни теми без риск от спекулации. Въпреки тези наши многократни предложения, КЗП избира формат, който не би довел до реални резултати и не отговаря на необходимостта от задълбочен, експертен диалог.

Подобни действия, вместо да насърчават конструктивното сътрудничество, създават усещане за липса на координация и за опити за избягване на задълбочена дискусия. Това не само подкопава доверието между институциите и индустрията, но и възпрепятства намирането на работещи и дългосрочни решения в полза на потребителите.

Оставаме отворени за конструктивен, добре структуриран и ориентиран към резултати диалог с КЗП, при условия, които осигуряват реална експертна дискусия и водят до ефективни решения.

/СТГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:16 на 12.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация