site.btaКЗП инициира дискусия за проблемите в туристическия сектор в рамките на 41- то издание на изложението ВАКАНЦИЯ & СПА Експо


Ключови въпроси, свързани с осъществяването на туристическите дейности в страната ни обсъдиха експерти от КЗП и представители на бранша. Взаимното сътрудничество за премахване на недобрите търговски практики, евентуални промени в закона, които да допринесат за дигитализирането на процеса при сключването на договори, бяха само част от обсъжданите теми. “Събираме се тук днес с обща цел – да обсъдим важни аспекти от регулацията на сектора, да обменим мнения и да намерим решения, които ще допринесат за по-доброто функциониране на туристическия пазар в България.
Комисията за защита на потребителите е водещият контролен орган, натоварен със задачата да гарантира спазването на правната рамка и да защитава интересите както на туристите, така и на коректните участници в бранша. Водени от тази мисия, ние прилагаме целенасочен контрол и създаваме условия за по-добра координация между институциите, туристическите оператори и агенти, с ясното съзнание, че само чрез диалог и сътрудничество можем да изградим устойчив туристически пазар. В тази връзка КЗП работи в тясно сътрудничество с Министерството на туризма.
Комисията извършва контрол на основание действащото законодателство, като следи за спазването на установените изисквания в сектора. Нашата работа включва планирани проверки на туроператори и туристически агенти по утвърдената годишна програма, засилен контрол в периоди на повишено предлагане на туристически услуги, базиран на анализ на постъпили жалби, както и сигнали и препоръки от други институции. Целта на тези проверки е да се гарантира, че туристическите услуги се предоставят единствено от регистрирани и отговарящи на изискванията лица, което от своя страна повишава сигурността на потребителите и репутацията на коректните участници в бранша.
Въпреки, че повечето от лицата, осъществяващи туристическа дейност, стриктно спазват изискванията на закона, при проверките се констатират единични нарушения, сред които най-често срещаните са липса на сключен договор за туристически пакет между туроператор и туристически агент и туриста преди започване на изпълнението на туристическата услуга, липса на задължителна информация в сключените договори, сключване на договори с лица, които нямат право да извършват туроператорска или туристическа агентска дейност, както и с неправоспособни екскурзоводи или планински водачи, както и неиздаване на ваучер за туристически услуги.
Вярваме, че заедно можем да сведем до минимум нередностите и да работим в посока по-високо качество и прозрачност в предоставянето на туристически услуги. Призоваваме всички вас – представители на туристическия сектор – да бъдете активни в сигнализирането за нарушения, с които се сблъсквате в своята практика. Комисията за защита на потребителите е тук, за да подкрепи коректните търговци и да защити правата на потребителите”, каза председателят на КЗП Мария Филипова при откриването на събитието.
/СТГ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text