site.btaАНА-МПА: С изкуствен интелект и иновации надграждаме изживяването на пътуващите в Гърция, каза министърът на цифровото управление

АНА-МПА: С изкуствен интелект и иновации надграждаме изживяването на пътуващите в Гърция, каза министърът на цифровото управление
АНА-МПА: С изкуствен интелект и иновации надграждаме изживяването на пътуващите в Гърция, каза министърът на цифровото управление
Снимка: АНА-МПА

Цифровата трансформация на гръцкия туристически сектор беше предмет на срещата между министъра на цифровото управление Димитрис Папастергиу  и Елвира Гонзалес, старши вицепрезидент на Дойче Телеком (Deutsche Telekom), по време на годишното търговско изложение, посветено на мобилните комуникации (MWC) в Барселона. Елвира Гонзалес отбеляза цифровата трансформация на Гърция през последните години, благодарение на която страната се превърна в пример за подражание в Европа и отвъд, предаде за БТА гръцката агенция АНА-МПА.

Разговорът между Папастергиу и Гонсалес се фокусира върху цифровата трансформация на гръцкия туристически сектор, с акцент върху мобилното приложение „mAiGreece“, което използва изкуствен интелект, за да подобри изживяването на посетителите в Гърция.

По време на разговора беше изтъкната ролята на иновациите, основаващи се на изкуствен интелект за еволюцията на туристическата индустрия, характеристиките и въздействието на „mAiGreece“, както и ключовите индикатори за успех и бъдещите планове за цифровата трансформация на туризма.

Папастергиу посочи, че приложението "mAiGreece" е дигитален асистент, който чрез използването на изкуствен интелект функционира като личен „спътник" за посетителите в Гърция.

Туристите могат да разговарят с „mAiGreece“, като заявят въпроса си на естествен език, писмено или гласно. Използвайки технология за геолокация (GPS), "mAiGreece" предлага информация, съответстваща на района, в който се намират туристите. Приложението поддържа 31 езика, включително 24-те официални езика на ЕС, както и албански, китайски, японски, турски, иврит, арабски и корейски. Това гарантира, че посетителите могат лесно да се ориентират и изследват богатия туристически продукт на Гърция на собствения си език.

Проектът е осъществен от OTE, Accenture и UBITECH, а доставчик на технологията е Майкрософт с Azure Open AI технология.

В изказването си министърът на туризма Олга Кефалояни изтъкна факта, че целта на приложението “mAiGreece“ е да подобри изживяването при пътуване в Гърция и е част от по-широката стратегия за цифрова трансформация на Министерството на туризма. То насочва потребителя в реално време и предоставя изобилие от полезна информация чрез чатбот с изкуствен интелект.

Агенция АНА-МПА е медиен партньор на гръцката делегация на MWC 2025.

(Това е новина от деня в Гърция, избрана от агенция АНА-МПА за публикуване от БТА съгласно споразумението за обмен на информация и професионално сътрудничество, което предвижда всеки ден националните информационни агенции на България и Гърция да си разменят директно избрана от другата агенция новина на деня от съответната страна, а другата агенция да я публикува на своя интернет сайт с изрично посочване и цитиране на партньора й като източник.)

/ЕЩ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:04 на 06.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация