site.btaПървият курс на Селска бизнес академия по туризъм на сдружение "Деветашко плато" се провежда в с. Кърпачево, община Летница


Двадесет участници събира първият курс на Селска бизнес академия по туризъм на сдружение "Деветашко плато", съобщи за БТА председателят на Управителния съвет на неправителствената организация Ива Таралежкова.
Обучението е двудневно и се провежда днес и утре в Старата мелница в село Кърпачево, община Летница. От екипа на сдружението ще споделят опита си в създаването на общност, защото, по думите на Таралежкова, един бизнес сам не може да развие дестинация. Сред останалите лектори са Светослав Велков, експерт по биоразнообразие и туроператор, и Андрей Блумер от Румъния, който е председател на Румънската асоциация по екологичен туризъм, специалист по развитието и управлението на устойчиви туристически дестинации.
"Очакваме интересни два дни. Плановете ни са да надградим и с втори курс и на най-мотивираните участници да помогнем и на място в практиката", посочи Ива Таралежкова.
Тя каза още, че това е тригодишен проект на сдружение "Деветашко плато". Започнал е в края на миналата година с работата по създаването на обучителните материали. Според нея чрез проекта може да се помогне на много малки бизнеси, а подобна инициатива би противодействала на лавинообразното обезлюдяване на селските райони и малките населени места. Ние имаме голям потенциал и трябва да го познаваме и развиваме, категорична е Таралежкова.
След провеждането на втория курс екипът ще се фокусира върху няколко конкретни дестинации, чиито представители покажат най-голяма мотивация. "Ще изискваме от тях да видим ангажимента и на общините. Защото голяма част от успехите на Деветашкото плато са и благодарение на нашето добро партньорство и разбирателство с трите общини Ловеч, Летница и Севлиево", аргументира се председателят на организацията.
Ива Таралежкова обясни, че Селската бизнес академия по туризъм надгражда започнатото от сдружение "Деветашко плато" преди две години - обучения по бизнес, мениджмънт, бизнес планиране и т.н. Сега фокусът е върху това по какъв начин се изграждат и развиват успешни и устойчиви туристически дестинации.
По думите й интересът към опита в тази посока на неправителствената организация е огромен, защото преди години тя е обединила девет села, земеделски като територия, които не са развивали туризъм. "Вече може да се каже, че има доста резултати, които могат да се видят в Деветашкото плато - около 60 къщи за гости и места за настаняване с близо 800 легла. Марката "Деветашко плато" е по-позната, съществува и на туристическата карта, не само на географската", каза Ива Таралежкова.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text